VinterVild

Alla inlägg under december 2011

Av vintervild - 14 december 2011 16:30

Min chef har åkt på semester, han ska vara borta i en månad och försvann alldeles precis. Ungefär två minuter senare så fick jag superångest och har en väldigt arg och väldigt stor tiger som morrar åt mig nu. För nu är jag ensam, trots alla arbetskamrater så har jag inte honom att luta mig mot ifall det skulle börja blåsa kallt. O jag har redan hittat saker att hänga upp mig på, det finns en risk att det blir en sömnlös månad...


Att jag var så fragil visste jag inte och det skrämmer mig. Att all min trygghet ligger i en person, en variabel som om den försvinner stjälper allt. Inget sätt att bygga ett liv.


Så nu ska jag överleva i min oensamma ensamhet tills nästa år inte är riktigt nytt och hoppas att jag kan sova på nätterna fram till dess.

Av vintervild - 14 december 2011 10:00

 

Av vintervild - 14 december 2011 07:30

Min chef tyckte att det räckte att jag var på jobbet, jag behövde inte nödvändigtvis vara vaken ;) Jag tror jag ska testa det snart, tröttheten börjar nå en ny nivå o det är bara onsdag...


Workshop igår var superkul, Edouard var trevlig, duktig och pedagogisk. Vi gjorde lagom svåra saker tyckte jag men med utmaning. Bland annat shoulder mount flip till sittande vilket fungerade riktigt bra, men nu har jag en öm axel :)


Kom hem sent till de fyrbenta som tyckte det var mitt fel att det regnade. Katten tittade bara ut genom den öppna dörren men missen sprang in o ut flera gånger o blev lika förvånad varje gång han kom ut och såg att det regnade. Han är inte särskilt smart, men söt... Tills slut så stannade han ute trots regnet och älsklingen hittade honom ute på parkeringen när han kom hem framåt natten.


Dagen bjuder på jobb, möte, planering och intensivkurs. Och alldeles för lite sömn...

Av vintervild - 13 december 2011 16:45

Kvar på jobbet en timme till innan det är dags att bege mig mot studion och workshop i kväll. Inte för att jag är så pigg o glad, men jag överlever nog på ngt vis trots allt...


Jag har försökt bekanta mig med SIRI, det går sådär. Han/hon/den/det (?) är inte så förtjust i mitt engelska uttal så jag har planerat in ett antal konstiga möten idag :P Tydligen kan jag inte säga massage på engelska, det blev moustache varje gång, o jag försökte många, många gånger... O ibland vet jag inte vad den får allt ifrån, lägger in ord som inte var i närheten av vad jag sa. Men det är en maskin, o trots allt rätt så behändig.


Livet är trött just nu, jag längtar efter ledighet men det är en dålig jul iår så det blir inte mycket att hänga i julgranen (haha). En halv dag innan jul, en dag efter, en halv innan nyår o en hel vid trettondagen. Inte har jag några semesterdagar eller övertidstimmar heller, jag ligger deprimerande minus på den fronten :( Har jag nämnt att jag saknar mina lediga fredagar?


O julklappar ska vi inte prata om, jag har en klar o resten den 23:e? Typ...

Av vintervild - 13 december 2011 10:24

...men glögg och lussekatter bjöds det på:


  Inga veganbullar dock, men glöggen gick ner!


Av vintervild - 13 december 2011 07:45

Idag fyller bror år. En bra dag, enkel att komma ihåg och han trodde länge att Luciatågen var enbart för honom :)


Jag har en full vecka framför mig med jobb, pole och alldeles för lite sömn. Och på fredag är det julbord med älsklingens jobb så jag kan inte ens gå hem och dö på eftermiddagen, men det finns en överhängade risk att jag somnar under bordet...


Och vilken dag som helst så kommer jag och älsklingen att hinna träffas mer än bara när vi sover tillsammans, vilken dag som helst...

Av vintervild - 12 december 2011 21:00

När jag äntligen är hemma på kvällen så jobbar älsklingen sent :P Vår bra planering i ett nötskal...


Ryggstretch idag, efter lite vila. Det gick ok, men min bröstrygg har blivit stelare på sistonde så inga större framsteg. Vi fick köra massor med styrka och på slutet provade vi att stå i elbow stand. Det kan bara bli bättre, men det är kul att ha före och efter bilder.


  Jag ser ut som ett exotiskt djur


Imorgon blir det workshop med Edouard Doyé och sedan intensivkurs på onsdag och torsdag. En full polevecka :)

Av vintervild - 12 december 2011 09:00

Vackraste missen 

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards