VinterVild

Alla inlägg under november 2011

Av vintervild - 12 november 2011 16:30

Idag känns det bättre, sov i över tolv timmar, har ätit alldeles för stora mängder godis på alldeles för kort tid och har en fluffig katt som kurrar i närheten. Jag ska bara våga se mitt eget framträdande så kan jag sluta älta och gå vidare.

Jag ramlade trots allt inte av scenen :P


Bästa Nelle skickade några bilder som får det att se ut som konst:


     


Det jobbigaste just nu är att mina ögonlock inte gillade sminket och/eller lösögonfranslimmet så de är röda, svullna o svider massor. Aj...

Av vintervild - 12 november 2011 00:19

Jag totalmissade min invert på spinny, tappade bort mig efteråt och slutade nia. Jag är mest besviken på migsjälv och näst sist vill väll ingen komma? En klen tröst att det inte var sist iaf o att många jag pratat med tyckte det var en orättvis placering trots min miss.


Så nu längtar jag efter älsklingens famn att gråta ut i, får nöja mig med katterna och ohälsosamt stora mängder godis innan jag tar mig i kragen och kommer igen.


Underbaraste Lina vann överlägset och oöverraskande Star-klassen, hon visade verkligen vart skåpet skulle stå.

Av vintervild - 11 november 2011 11:58

Allt är packat, jag är sminkad o klar, typ, o om en timme ska jag bege mig iväg.


Go hard or go home!!!

Av vintervild - 10 november 2011 20:22

Uppladdning inför morgondagen. Började med en tupplur följt av långt bad, nyrakade ben, enkel middag och nagelmålning.

Nu blir det TV-serier och sedan dags att packa ihop saker så att jag inte glömmer något under morgonstressen.


Om ett dygn är det redan över. Tiden går alldeles för sakta, och för fort.

Av vintervild - 10 november 2011 08:15

Dan före dan. Sista träningen igår blev lugn, kände att jag var trött så jag körde bara igenom koreon helt en gång och tränade ingångar och danssteg resten av tiden.

Idag vila och pepp. Har viktiga saker på jobbet att begrava mig i, sedan hem och ta ett långt bad, fixa mat för morgondagen och helt enkelt ta det lugnt och försöka njuta av lugnet. Även om jag längtar till studion redan nu, den är väldigt beroendeframkallande.


Och det var svårt att komma upp imorse med, hade en fluffig katt bredvid huvudkudden och hela sängen för migsjälv. Fick tvinga mig upp, o jag som trodde att det skulle bli enklare att komma upp med älsklingen borta, men icke.

Missen var sur när jag kom hem igår, han hade ju väntat jättelänge utanför dörren o ville komma in o äta NU! Dumma matte som bara tänker på sig själv...

Av vintervild - 9 november 2011 08:30

Ny dag. Inte bättre, inte sämre. Kunde inte somna igår, min kropp lekte toalettleken igen och jag är inte van att ha sällskap i sängen när jag ska sova.


Det blev extra sovmorgon imorse, kom knappt upp ändå. En av de där dagarna.


Älsklingen åkte imorse, klockan ringde alldeles för tidigt för honom och jag har ett svagt minne av att han kom in och pussade innan han åkte och önskade lycka till på fredag. När min klocka ringde hade jag en fluffig katt bredvid kudden och en ledsen misse som hamnat utanför den stängda sovrumsdörren.


Sista träningen idag, sista chansen till förbättring. Sista...

Av vintervild - 8 november 2011 22:45

Borde sova för länge sedan, som älsklingen gör innan mig för en gångs skull. Händer typ en gång i evigheten...


Kom just från studion och har kört inför lite publik. Första gången blev total katastrof, kom in i spinny för snabbt båda gångerna o misslyckades totalt.

Andra gången gick bättre, men jag känner mig dålig nu för de andra tre är så otroligt bra. O så jag med mina knän som inte är raka, fötter som sicklar och allmänt osammarbetsvillig kropp.


Jag får skylla mig själv, är trött och glömde ta min antidepp för några dagar sedan. Jag lär mig aldrig, det slår alltid tillbaka och får mig att vilja gråta.


Och har man inget snällt att säga ska man inte säga något alls.

Av vintervild - 8 november 2011 07:15

Tisdag. Nedräkningen fortsätter.


Det känns fortfarande bra, men idag är jag trött. Körde hela koreon tre gånger igår, eller det blev två hela gånger och en gång då jag ramlade ner vid två tillfällen under koreon. Inte planerat precis... Men efter många dagars hårdkörning så gör kroppen som den vill.


Idag benstretch och lite genomkörning innan det är dags för nedtrappning inför den stora dagen. Ingen balett för mig på torsdag, jag vill ha full vila.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards