VinterVild

Alla inlägg under september 2011

Av vintervild - 4 september 2011 18:30

Middagen med L och vänner var mycket trevlig, träffade några nya människor och ett gäng poleare. Maten var god, även om servitörerna var något förvirrade, men det gjorde inget.

En väldigt lyckad kväll.


Jag stannade inte sist men gick inte först heller. Lagom länge, mitt humör är forfarande inte på topp och jag valde att gå medan jag fortfarande hade roligt. Och det var ett bra beslut tycker jag.


Idag har jag inte gjort mycket. Älsklingen skulle flyga skärmflyg men det blev inställt igen o då hade jag redan avbokat OP med Z så jag tog en tupplur istället.


Försökte mig på lite träning hemma efter att älsklingen gått till jobbet, men det gick inte alls bra och mitt humör blev inte bättre. Provade på lite stretch, men det gick inte heller som jag velat så nu vet jag inte vad jag ska göra.


Jag är less på att vara nere, orkar inte göra något, vill inte göra något mer än att sova och sova lite till...

Av vintervild - 3 september 2011 14:30

Jag sov i tolv timmar i natt, sedan tvingade älsklingen upp mig ur sängen. Elaking. Jag hade kunnat sova minst tolv timmar till. Undrar om det är en elak förkylning på gång? Känner mig lite under isen.


K:s nya villa var fin och kommer att bli finare när allt är iordning. Än så länge massor med kartonger överallt, men med en bebis i magen så tar det tid att göra ordning allt.

När hem är det med, tio minuter med pendeln så jag kan hälsa på ofta! :)


Ikväll är det födelsedagsmiddag för fina L som snart fyller år! Hon har gjort illa foten och kan inte polea på ett tag, kommer att sakna henne på OP :( Hoppas att hon läker fort och är uppe på stången snart igen!


Livet i allmänhet är sådär. Jag drack lite kaffe för att piggna till men det resulterade bara i extremångest så livet kunde vara bättre just nu. Jag hoppas att det lugnar ner sig snart och att humöret stiger, och ikväll ska jag bara ha kul!

Av vintervild - 2 september 2011 13:15

Mitt humör har inte förbättrats märkvärt trots att dagen har varit bra och lugn. Jag har fastnat i en lägre nivå helt enkelt, det kan ta lite tid att ta mig upp och ur. Vädret med regn och rusk gör inte sitt bästa heller.


Jag tänker för mycket, bryr mig för mycket och vill för mycket på en gång. Måste bli bättre på att bara finnas, på att acceptera mina sidor, bra som dåliga. Det går inte så bra just nu precis...


Positivt: ska träffa K i eftermiddag och klappa på hennes tjocka mage och se deras nya, fina villa. Något att se fram emot, något att göra.

Av vintervild - 2 september 2011 07:30

Stretchen igår gick riktigt uselt och jag har bara mig själv att skylla. För okoncentrerad, egocentrisk, jämförande. Mer intresserad av målet än resan, men man kommer inte till den första utan den andra. Tyvärr.

Fick lite skäll, om än snällt som alltid, av Nelle och jag kände mig som en femåring som vill men inte kan. Hon föreslog att jag skulle byta hemövningar och när jag frågade till vad så tittade hon trött på mig och sa att jag kan så mycket nu att jag kan välja själv. Vilket jag kanske kan, men min självkänsla är aldrig på topp. Men jag antar att det är dags att stå på egna ben.


Jag vet att livet är en kamp, en inre och en yttre, men ibland önskar jag att något kunde komma lätt. Bara en sak. Just nu känns allt omöjligt.


Det har blivit ändringar i Pole dance-SM med, tävlingen är inkorporerad i Hälsomässan och därmed framflyttad till 11:e november. Ansökningstiden är även den förlängd och har man redan skickat en video får man skicka en ny om man vill.

Jag funderar på det, den kan alltid bli bättre men samtidigt var det så skönt att ha det överstökat och bara vänta på besked. Nu blir allt framskjutet och jag är dålig på att vänta...


Jag känner mig allmänt nere och less just nu, ska dränka mig i självömkan en dag eller så och sedan börja om igen. Gör om, gör rätt.

Av vintervild - 1 september 2011 10:30

Jag sitter och väntar på att få massage samtidigt som jag sliter mitt hår över hissar och trappor. Varför måste de göra allt så komplicerat för?


Missen följde mig ända till bussen idag, på behörigt avstånd förståss. Jag träffade på honom precis utanför porten och fick klappa lite. Sedan sprang han som vanligt ömsom framför och ömsom bakom mig hela vägen till bussen. Där sprang han runt och jamade och höll på att bli överkörd av en bil. Klantkatt.

Jag hoppas att han hittade hem sen igen, han är ju inte särskilt smart...


Älsklingens körkortsplugg går bra, igår var jag fortfarande vaken när han kom hem för en gångs skull. Vi ses inte så ofta nu för tiden, för mycket som sker för oss båda, men det är iaf ingen risk att vi går varandra på nerverna :)


Imorrn ska jag träffa K och få se deras nya hus. Är mkt avis, vill åxo ha ett hus, men med dagens huspriser och krav på insats så känns det deprimernade långt borta. Jag får se magen igen, den var stor senast så den måste vara ännu större nu!


Vill ha min massage nu, är stel efter gårdagen...

Av vintervild - 1 september 2011 07:30

Det är skönt att det snart är helg, jag behöver sova länge, länge snart. Främst behöver jag fler timmar på dygnet, eller en mångmiljonvinst så jag kan jobba mindre :)


Stretch och träning igår gick bra. Inte super, men ok. Vi var inte så många på stretchen så det var inte lika rörigt som det kan vara. Jag lyckades få de nya övningarna helt rätt för första gången och kände mig som en gammal pensionär när jag kravlade mig ur dem, precis som man ska göra. Jag hoppas att min spagat på höger sida är på gång, ska se om jag kommer ner idag efter ryggstretchen. Jag är trött på att vara i snart-där-läge, har varit där i månader nu...


Klassen gick bra den med, vi fokuserar på att lära oss mer dans och färre trick. Karolina hade kommit på en underbar golvrörelse (eller hur man nu ska beskriva det) som jag bara älskar och var tvungen att fråga om jag fick sno den till min koreo. Det fick jag, nu ska jag arbeta in den och göra den perfekt :)


Ser fram emot ryggstretchen idag, känner mig peppad helt enkelt. Min rygg känns helt ok just nu, jag hoppas att det håller i sig.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards