VinterVild

Alla inlägg under september 2011

Av vintervild - 8 september 2011 20:30

Älsklingen har åkt och lämnat katterna i min vård över helgen. Vi kommer nog att trivas, jag gick förbi Lakritsroten på väg hem från studion och köpte lite godis till imorgon. Om jag orkar hålla mig vaken länge nog att äta dem förståss.


Stretch idag gick mycket bättre än förra veckan. Jag vet inte om jag var vigare, men jag var mer fokuserad på teknik och på migsjälv och fick ut mer av det hela. Och det kändes bättre.

Jag kan konsekvent komma upp från back bends utan att ramla framåt, om jag inte är för trött, och jag hade mer styrka och balans för mina swan dives. Ett mycket bra pass med andra ord.


Att jag hade ont i magen och var så trött att jag höll på att gråta av trötthet märktes nog inte.


På vägen hem sprang jag på L som skulle ta en fika med Z. Hoppas att de hade det trevligt, jag var alldeles för trött för att bjuda in mig själv :)


Nu sitter jag och lyssnar på disk- och tvättmaskinen och väntar på att jag får gå att sova. Imorgon får jag lite sovmorgon för jag ska till tandläkaren, något positivt kommer ur det.

Av vintervild - 8 september 2011 08:00

Var tvungen att bryta mitt löfte till migsjälv och köpa koffein imorse. Jag somnade på bussen till jobbet så jag tycker att jag förtjänar det...


Jag kämpade hårt både på stretch och pass igår. Jag kom det längsta någonsin i sittande straddle och trodde att jag skulle dö på kuppen. Men efter ett tag så släpper det faktiskt och blir mer uthärdligt. Tills Nelle kom på den briljanta idén att vi skulle sitta i vårt extremläge och lägga oss framåt. Ett under att mina ben inte ramlade av, det kändes verkligen som att de skulle göra det. Att ta ihop dem med muskelkraft efter var det värsta jag har gjort på länge, men jag lyckades. Och är ett steg närmre split och perfekt straddle.

Min spagat är som den är, allt annat än perfekt. De nya övningarna börjar falla på plats, och jag kom ner i spagat med höger ben efter lektionen, men det är inte enkelt. Långt ifrån. Bara att kämpa, ett steg i taget...


Klassen var en repris på tisdagen och jag kämpade hårt och hårdare trots att jag helst ville lägga mig ner och dö en smula. Men jag ser framsteg, min caterpillar är hundra gånger bättre än den brukade vara och jag lyckas komma in i en fin elbow grip butterfly nu.

Framsteg kommer när man minst anar..


Idag är jag öm och stel praktiskt taget överallt. Får se hur bra ryggstretchen går, känner mig inte alls mjuk och smidig utan mest stel och ännu stelare.


Älsklingen åker till utlandet på jobbresa idag och kommer hem måndag. Jag och katterna är ensamma hela helgen och kan ha party! Eller inte... Kommer nog att mest bli sova, städa o titta på filmer som älsklingen inte vill se :)

Och så workshop på söndag med Z såklart! Helgens höjdpunkt! :)

Av vintervild - 7 september 2011 14:00

Jag har ont och är svullen efter mina shoulder mounts och dismounts igår. Ser inte fram emot dagens bravader...


Är trött och längtar mest efter sängen, men ska överleva. Så fort jag kommer innanför dörren till studion brukar jag vakna till så kan jag bara hålla mig vaken till dess så ska det inte vara några problem.


Jag måste vara lite sjuk som redan fantiserar om hur jag ska ta en tupplur efter jobbet på fredag, bara jag och kissarna...

Av vintervild - 7 september 2011 08:15

Trött idag, att sova knappt sex timmar är inget för mig. Jag sover gärna tolv om jag fick... Hur som helst sista gången att ta igen sent, förhoppningsvis så slipper jag nattpassen framöver :)

Sov en halvtimme längre och skippade morgonstretchen, ska ändå stretcha i eftermiddag och jag var trött. Dessutom så väckte katten mig tidigt och vägrade inse att matte ville sova, inte leka med katt. Söta kattkräk.


Träningen och stretch gick ok. Jag har mer koll på det vi gör på stretchen och Z var med så vi körde parövningarna tillsammans. Jag kom inte så långt ner i straddle som jag kan, men formen går upp och ner och jag hade inte Marina som låg på min rygg heller ;)


Körde lite OP innan passet, kändes sådär. Försökte mig mest på air inverts, spinny inverts och shoulder mount, men inget av dem kom så enkelt som jag skulle vilja. Mest oenkelt och antigraciöst så jag får jobba hårt på det.

Passet gick rätt bra ändå, orkade med alla elaka magövningar och andra fysövningar. Vi tränade på shoulder dismount och Gemini climb o eftersom jag inte riktigt kan göra Gemini på "fel" sida så är jag nöjd att jag klarade två klättringar. Trots att det verkligen såg förjäkligt ut :P


Jag får se hur det går idag, benstretch och pass och extrem trötthet. Det finns bättre kombinationer här i livet.

Av vintervild - 6 september 2011 08:00

Lite ändring i workshopen, vi ska på pole-workshop i två timmar på söndagen istället :) Ska bli kul! O älsklingen är inte hemma i helgen så han kan inte klaga :P


Regn imorse. Båda missarna ville gå ut, men kom snabbt in igen när de insåg att det var vått ute. Mitt fel såklart. De fick nöja sig med att leka inne istället, tror att det gick lika bra det. Mindre blött i pälsen.


Baletten igår gick bra. Fortfarande nytt, men jag börjar få lite koll på armar och ben. Vi fick göra arabesque, även om min är många år ifrån att se ut som i länken. En dag kanske :)


Ikväll blir det att ta igen stretch och klass och kanske lite OP emellan om jag orkar. Det kommer att bli sent hem, men sova kan man göra när man är död. Eller?

Av vintervild - 5 september 2011 10:15

Ska bege mig till Gävle med Z och gå på stretch-workshop med Justine McLucas på lördag :)


Yay!


 

Av vintervild - 5 september 2011 07:30

Idag känns det bättre. Inte så att jag lovsjunger livet eller gör bakåtvolter av glädje, men det känns bättre än hela helgen. Vilket är tur för annars så hade jag inte kommit till jobbet.


Min underbara middagslur resulterade i att jag hade lite svårt att somna igår så det är en trött morgon idag. Att vakna var inte så svårt, att hålla mig vaken är lite värre så jag bröt min svit och köpte en Red Bull. Ibland får man vara svag...


Jag provade en ny stretchrutin imorse, ungefär det vi gör på stretchen men inte lika länge och intensivt. Det fungerade bra, fick mer kvalitet i det hela. Planen är att inom en inte allt för avlägsen framtid kunna göra spagat trött och morgonstel, men just nu är jag är inte där. Något att jobba för.


Idag balett, sedan hem till katterna. Älsklingen har körkortsteori idag och kommer hem sent så jag kan somna alldeles för tidigt utan dåligt samvete. Låter som en perfekt plan...

Av vintervild - 4 september 2011 21:15


  Söta fröken stortass


Jag ska försöka sova nu, jag tror inte att det kommer att gå så bra. Min tiger har hittat hem igen, tyvärr, och elefanterna dansar i min mage. Jag ska försöka att minnas hur man andas...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards