VinterVild

Alla inlägg den 11 september 2011

Av vintervild - 11 september 2011 21:30

Idag fyller mormor år. 85 år på jorden. Datumet kommer jag aldrig att glömma, hon har fått mer än nog av hemskheter runt i världen på sin födelsedag.


Vi firade henne hemma hos mamma o pappa, bara familjen. Och trots att vi inte var så många så blev det mycket för lilla mormor. Hon blir bara mindre och mindre för var gång jag ser henne och Alzheimersen gnager sig sakta men säkert igenom henne. Men hon var glad att få komma på fika och hon var glad över att få komma hem till lugn och ro så jag hoppas och tror att hon är så lycklig som hon kan vara.


Ayla o Dina vill åxo ha tårta 



Bror och mor i ljusens skugga


  Bror och Hertha busar!


Jag är glad över att ha fått spendera några timmar med min underbara familj och det överflöd av hundar som finns när alla är samlade. Livet är värt att leva.

Av vintervild - 11 september 2011 20:45

Så, vad fick vi göra igår? En hel massa saker :) Vi var blandad grupp med vissa som kunde hand spring och iron x o några som precis lärt sig basic invert och cross knee release. Men Justine var väldigt bra och alla fick utmana sig till max i två timmar.

Vi gjorde bland annat brass monkey, en variant av lunchbox, down split, ballerina avancerad variant, massor med handstående, contortion scorpio och så fick vi prova hennes variant av down splits. Och med vi menar jag Z för hon var den enda som hade tillräckligt med böjlighet för att ens försöka :)

Jag har lärt mig massor, det är alltid bra att få lite nya ögon det man gör och hon var väldigt trevlig och pedagogisk. Kommer hon tillbaka så går jag gärna på fler workshops!


Jag har privatlektion på fredag att se fram emot, jag ska skriva ner lite saker som jag vill ha hjälp med och ser fram emot lite one-on-one i polens underbara värld.

Av vintervild - 11 september 2011 00:45

Har just kommit hem efter trippen till Gävle och workshopen med Justine McLucas. Väl värt pengarna och utflykten, har massor med ny kunskap och erfarenheter i bagaget. Ska skriva ner allt vi gjorde i min lilla bok innan jag somnar och sedan drömma om tricks och perfekta spagater.


Jag måste verkligen mörda mina hamstrings nu, jag har insett att pole utan spagat inte är riktigt pole. *dö hamstrings, dö!!!*


Jag o Z hade planerat OP imorrn, men hon fick förhinder i sista minuten. Jag funderade på att åka in själv, men mormor fyller år och vi ska ha fika så jag tror inte att jag orkar stressa. Stannar nog hemma och stretchar mina stela ben efter ett långt, härligt bad istället.


Nu sova, det är sent för små flickor...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards