VinterVild

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Post-OP

Av vintervild - 29 augusti 2011 08:45

Min kropp hatar mig. Väldigt mycket. Skulle gå o sova tidigt igår för att vara pigg o fräsch idag, då bestämde min kropp sig för att behöva gå o kissa en gång i kvarten i två timmar. Frustrerande, men vad göra? Funderar allvarligt på att aldrig dricka igen :P


OP med Z igår var kul, så kul! Och jobbigt, vi höll på i nästan två timmar i studion och nästan en i stretchrummet. Vi var alldeles för trötta när det var dags för stretch så det blev inte så mycket kvalitet men det var kul ändå.


Z spelade in sin ansökan till SM, så duktig! Jag fick äran att filma och det var en fröjd att se.

Själv gnetade jag med min koreo, jag har kommit på början och har lite saker jag vill ha med så det börjar arta sig.

Vi pratade en hel del om just koreografier och vi tycker båda att less is more. Det är så mycket jag vill ha med, men jag kommer inte att orka och jag vill ha det jag gör perfekt. Så det gäller att sålla o göra det med starka linjer och vackra fötter.

Floor work är en annan femma, det tar jag sen :P


Trots tröttheten så kom jag ner i spagat med höger ben fram, yay! Inte Marinagodkänd, långt ifrån, men ändock. Mina hamstrings börjar släppa lite nu så jag vågar ta i mer, snart borde jag vara tillbaka på pre-semesternivå.


Jag körde rygg med och spelade in lite övningar som efterfrågats.Tyvärr var min bröstrygg stel som en planka så övningarna är mer i linje hur man inte ska se ut men jag hoppas att det hjälper ändå. Kommer upp ikväll om jag inte somnar först :P


Idag är det första baletten på nivå N2, jag hoppas och tror att det kommer att bli jättekul!

 
 
Vickan

Vickan

29 augusti 2011 13:44

Kul att det går så bra med stretchen iaf :)

Kul med baletten, jag längtar tills jag får börja.

Stretchar ni mycket där också?
Gjorde ni det på intensivkursen menar jag?

http://www.primapolerina.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards