VinterVild

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Dans och stretch i värmen

Av vintervild - 26 juli 2011 08:00

OP med L igår gick bra, riktigt bra. Jag spelade in min ansökan till Pole dance-SM och mailade in den, men tänker inte lägga upp videon för allmän beskådning. Om jag blir antagen så kan jag visa upp den, om inte så får vi se.

Men jag är nöjd med videon även om det alltid kunde vara bättre. Och jag har den gjord innan jag åker vilket var det viktiga.


Resten av OP var mest lek och skoj. Vi provade lite olika saker och smalt bort i värmen.


Stretch efteråt såklart o det gick riktigt bra. Kom ner i spagat!


  Inte helt raka höfter, men jag är nöjd!


Split är en bit ifrån fortfarande, tyvärr...


  Det får fortfarande plats en elefant under mina ben...


Stretchade rygg med, men kände mig extra stel i bröstryggen trots att jag låg en bra stund i tortyrställningen.


  Bra för bröstryggen, men fortfarande tortyr...


Tränade min back bend till golv med, men orkade inte ta mig upp igen. Gjorde några cheststands, men de var inte så bra som jag hade velat. Stel bröstrygg...


Filmbevis blev det


Med Nelles hårda kärlek i höst så kommer jag att förbättra mig på alla punkter, det är jag övertygad om.


Mål: spagat med raka höfter för båda benen, komma upp från back bend, komma ner med fötterna på golvet i chest stand. Jag hoppas att jag klarar några iaf.

 
 
Ingen bild

Anonym ledsen

26 juli 2011 11:53

Guud vad duktig du är. :-) Nu blev jag jättesugen på att prova cheststand, men jag kan inte för jag är typ nyopererad. :-(

vintervild

26 juli 2011 22:12

Tack :)

Då ska du vänta, inte värt att riskera hälsan för. Men gör ett försök när du är läkt! :)

 
Jess

Jess

26 juli 2011 15:29

Men helvete!!!! Fan vad bra du är! Jag vill också kunna gå ner i brygga!! Gaaaah.
Så det är så ni kommer upp i cheststand. har alltid undrat. Jaha ja då är det bara man börjar stretcha rygg nu då när man fått inspiration ;)

http://antligenjess.blogg.se

 
Lesly Valencia

Lesly Valencia

27 juli 2011 16:44

Ja riktigt snyggt, spagaten ser bra ut och bryggan också ;)

Skicka gärna bilderna till mig :) KRAM

leslyvalencia@hotmail.com

http://leslita.blogg.se

 
Vickan

Vickan

27 juli 2011 19:06

Gud så grymt, jag har alltid viljat se hur ni går ner liksom och cheststanden likaså.. Vad coolt. Det såg ut som du nästan var på väg upp, men vad svårt, gunga sig upp liksom, men ner var nästan läskigast.
Jag hade nog landat på huvudet istället för händerna ;)

Wow vad grymt. Jag blir så imponerad.

Vad kul att du ska delta i SM med, f*n att det är den 9:e oktober.. jag har liksom just tackat nej till bröllop och allting pga att jag dels hade jobb bokat och dels att jag inte kunde åka ner Umeå-skåne på typ 16 timmar i sträck och allt..

Men jag ville ju heja på dig och Zenia om ni skulle tävla..

Min balett börjar ju den 8:e.. piss också! känner jag rent instinktivt :)

Ja, jag får väl helt enkelt iaf åka ner i höst till Sthlm och träna lite med er om det går bra :)
Får ju träffa er då, men om ni skulle tävla ville jag ju gärna vara där och se också :)

Men det blir kanske fler ggr, och hoppas ni kommer med! :D

http://www.poledanceprincess.blogspot.com

 
Vickan

Vickan

27 juli 2011 23:41

sv: Nä, men jag hoppas du kommer med! :)
Jo, Zenia är ju otrolig men det är du med, ni är kanske bra på olika saker :)
Jag tycker du är superduktig också så det så :)

Men ja, vi får se hur det går :)

http://www.poledanceprincess.blogspot.com

 
Stina

Stina

28 juli 2011 11:28

shit vad grym du är!! Jag vill också kunna gå ner så där i brygga! Samtidigt, vad kul med ansökan till SM. Jag håller tummarna för dig :)

http://artofecho.wordpress.com

 
Ingen bild

Stina

28 juli 2011 13:49

Jo, jag borde verkligen stretcha mer. Men jag tycker inte alls om det :P det blir så trist när man knappt ser något resultat. Men gaah, nu har ju du börjat på balett också så då kommer du ju bli ännu grymmare!! =)

 
Linda

Linda

31 juli 2011 20:53

Grymt jobbat :D Jag har aldrig sett alla de där övningarna bl.a cheststand.. måste prova o börja strecha.. en dag kanske :)

http://writingl.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

31 juli 2011 22:26

Tackar, jag lärde mig både Scorpion och Gemini samma dag just därför att de har två namn. Mycket förvirrande med alla olika namn. =)
Vad roligt jag hoppas du ska klara dina mål! Försökte nyss göra chest stand, det var inte lätt. Ska bli ett av mina mål längre fram. Vet du om det finns på nån tränings dvd eller liknande med såna övningar? Ev farligt att göra fel och har inte tillgång till studio här i Piteå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards