VinterVild

Alla inlägg under juni 2011

Av vintervild - 22 juni 2011 09:15

Är hemma idag, förkylningen behöver stävjas och jag har ångest ut ur öronen. Ingen bra kombination.


Lilla kotten, som inte har figurerat så mycket i bloggen, har gjort sig illa. Tittade till honom igår och då hade han ingen högerframtass utan bara en svart klump. Vi kollade noga o det ser ut som att han har fastnat i något eller tuggat på den för det ser inte bra ut. Vi ska till veterinären klockan ett, finns inget vi kan göra fram till dess.

Känner mig som en dålig matte som inte kan hålla mina djur hela och glada, därav ångesten. Han är åtminstonde försäkrad och jag vill bara att han inte ska ha ont...


Älsklingen gick precis ut genom dörren och jag väntar på att tiden ska gå med te och frukost.

Träning ikväll trots allt, jag kommer behöva lite uppmuntran hur dagen än utvecklar sig.

Av vintervild - 21 juni 2011 07:45

Igår lyckades jag med att glömma Apoteketpåsen på tunnelbanan och tappa bort min tröja på väg från träningen. Senila guldfiskar har bättre minne än vad jag har...


Stretchen med Marina igår var kul, inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara. Hon var hårdare än Nelle på vissa saker, extrem i jakten på parallella höfter, men väldigt rar. Vi är så många och på så olika nivåer så det är nog svårt att få en bra överblick.

Jag kom närmre spagat och fick göra chest stand. Marina vill att jag gör på ett annat sätt än Nelle och det tyckte jag var svårare så träning krävs. Men min rygg börjar verkligen att samarbeta nu, jag känner hur den böjer sig där den ska och att jag har kommit långt ifrån där jag började.


Idag blir det dans! Ska be om filmning så att jag får se hur det ser ut, om jag inte lyckas glömma även kameran på tunnelbanan förståss :P

Stina ska vara med och dokumentera under onsdag och torsdag, det kommer kanske upp några bilder på hennes sida eller NPS:s senare :)


Min förkylning är på god gång, tyvärr, trots mina försök att stävja den. Jag ignorerar och lever i förnekelse, inget ska få mig från min dans! Jag får vara sjuk när jag är död...

Av vintervild - 20 juni 2011 08:00

Grå och regnig måndag, orkade inte upp för morgonstretch imorse utan ställde fram klockan en halvtimme och snusade vidare. Ingen katt som tvingade upp mig heller som tur var. Jag hade gärna sovit ett tag till...


Gårdagen var både lat och effektiv. Hann med att tvätta några maskiner, diska, träna en snabbis, stretcha, plocka undan och dammsuga. Men det blev även tid för att sova middag, titta på några avsnitt av "Buffy" och pizza till middag. En lagom söndag :)

Katterna var inte så glada däremot, det regnade ju. Katten fick gå ut utan sele och blev överlycklig i några sekunder tills hon insåg att det kom massa vått från himlen. O det var vårt fel såklart. Hon gick in och ut genom dörren och blev lika besviken varje gång hon såg att det var blött. Dåligt minne har hon med.

Missen var ute i några svängar, men sov mest på utesoffan i väntan på bättre väder.


Stackars katten är lite dålig i magen och verkar något nere. Inget allvarligt, hon äter och dricker bra men just nu så ser hon lite deppad ut. Hoppas hon blir glad katt snart igen.


Jag håller nog på att bli förkyld, inte bra. Det känns lite i öronen och halsen, men jag har inte tid att vara sjuk. Ska ju dansa! Ska kurera mig under dagen och hoppas på det bästa. Idag har vi stretch med Marina, det ska bli intressant. Och lite skrämmande faktiskt :P

Dessutom så har jag ont i mina elaka revben och i höger underarm. För mkt splitgrip tror jag. Det är hårt att dansa...

Av vintervild - 19 juni 2011 17:00




  Hitta motivet

Av vintervild - 19 juni 2011 09:54

Jag drömde att jag sov, undrar om jag behöver mer sömn ändå :) Fick mina provsvar här om dagen, de var för låga så det är en förklaring till min trötthet. Jag hoppas att det blir bättre snart, orkar inte vara trött hela tiden...


Gårdagen gick fort, fika hos mamma o pappa med farmor, faster och bror. Lite påta i trädgården, skratta åt missen som blev jagad av skator. Det var vackert väder, vi virade in körsbärsträdet i nät så förhoppningsvis så blir det några körsbär över till oss.


Idag regnar det. Katterna är förolämpade, de tar det väldigt personligt. De vill väldigt gärna gå ut men inser snabbt att det inte är rätt sak att göra.


Tittade på min koreo igår, den var inte lika bra på stor skärm. Måste spela in en ny, när jag nu ska hinna det. Tiden räcker aldrig till...

Av vintervild - 19 juni 2011 09:51

  Enligt lagen



Av vintervild - 18 juni 2011 10:15

Jag överlevde dagen och kvällen utan att somna i förrätten :) Yay för mig! Hade väldigt kul, att åka ribbåt i 50 knop är bland det häftigaste jag har gjort. Visserligen så regnade det o min dräkt var inte så tät så jag blev jätteblöt, men det fanns en mysig brasa på restaurangen så jag kunde värma mig ordentligt.

Middagen var god och vi som satt tillsammans hade skoj hela tiden.

Var hemma vid midnatt och somnade som en stock. Hade sovit längre nu på morgonen om det inte hade varit för en viss katt som ylade som besatt. Får sova middag senare :)


Älsklingen sover och missen är ute. Han har tydligen retat upp kvarterets skator så han vågar knappt ut genom dörren, o de kraxar för fullt. Klantmisse, jag undrar vad han har gjort.

Han har fått en kompis, dock, grannhunden. En liten vit terrier som är rädd för allt men de leker och springer ihop. Tydligen går han tom in i deras vardagsrum och hämtar henne när han vill leka. Ohyfsad katt, precis som matte :P

Av vintervild - 17 juni 2011 08:30

Underbar träning igår igen, så kul! Men mina revben är elaka så jag kan inte göra snygga inverts på höger sida o på vänster går det sådär. Grr. Får stå ut...

Byggde vidare på koreografin igår, ska göra full invert --> marley --> dismount på spinny. Jag lyckas inte alls med marley på vänster sida o på höger måste jag fuska mig upp pga elaka revben så det kommer att bli invert- o marleyträning i helgen.

Men först vila, min kropp måste få återhämta sig efter veckan som gått :)


Är något piggare idag, tog sovmorgon för vi ska ut med jobbet på sommarfest och jag vill inte somna innan förrätten. SKa ha möte med arkitektera på förmiddagen med och vill göra ett fint intryck med. Att gäspa o se ut som sju svåra år inte bra med andra ord.


Älsklingens mamma + sambo var på besök igår när jag kom hem, men jag orkade bara vara lite social. Socialhet är inte min grej, särskilt inte när jag är trött o bara vill sova.

Hittade en bra artikel om introverta människor, som jag. Jag föredrar folk några i taget, inte alla på en gång. O sociala koder är jag usel på.


Men jag är bra ändå.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards