VinterVild

Alla inlägg under maj 2011

Av vintervild - 18 maj 2011 15:10

Z


Hon klarar allt med vilja och tålamod, min stora inspirationskälla!


Dessutom bankar hon vett i huvudet på mig när jag behöver det :P

Av vintervild - 18 maj 2011 09:45

Mörbultad och träningsvärk överallt ackompanjerat med ett antal blåmärken. Rätt så bra med andra ord :)


OP med L gick bra igår, vi gjorde fina framsteg båda två. Jag fokuserade på cross ankle release, trick från den och cross foot release. Lite annat emellan men mer genomtänkt än jag brukar göra.

Lyckades göra några bra No handed bow and arrow och vågade gå hela vägen ner i cross foot release! Nu måste jag bara få fint flyt i tricken med, ska titta igenom filmerna jag tog och se vad som behöver göras. Och komma på några bra övergångar/anslut. Att ramla ihop i en hög är inte vad som eftersträvas :P


Lite stretch efteråt, kommer nästan ner i spagat med bra benet nu. Bara lite, lite kvar... O lite mer på dåliga benet, men jag ska mörda hamstrings och höftböjare. Gjorde inte mkt rygg, försökte mig på en liten back bend men mina muskler var inte samarbetsvilliga. De får vila någon dag till.


Imorrn bitti åker älsklingen och jag och katterna får några dagar för oss själva. Det ska bli skönt och ensamt på samma gång. Mest skönt känns det nu men jag vet att jag kommer att vara galen av längtan på söndag. Typ :P Kärlek växer med avstånd som det heter...


Längtar till helgen och lite lugn, men det är några dagar kvar. Stretch 2 idag och imorrn läkarbesök och sedan sena klassen istället för den jag brukar gå på. Dygnet har alldeles för få timmar...

Av vintervild - 17 maj 2011 08:00

OP igår gick ok. Jag klarade aysha, flera gånger tom, men jag kände mig lite off. Saker gick inte som jag ville men jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad som var fel. Kände mig blaha helt enkelt.


Stretch 3 gick bra, börjar komma någon vart ordentligt. Att ligga i den hemska "avslappningsövningen" för bröstryggen blir inte bättre men jag klarar att ligga längre. Kan fortfarande inte andas men börjar bli duktig på att klara mig utan luft...

Armbågsstående går framåt, jag gillar den positionen. Den känns enklare och säkrare än brygga och jag kommer framåt. Kan snart se mina fötter.

Fick även prova på cheststand, klarade nästan att stå utan stöd. Tydligen har jag väldigt flexibel nacke så det blir lätt för mig att få balans. Man ska vara glad för det lilla :)


OP idag med L, känner mig lite mörbultad men det ska nog gå bra. Tänkte fokusera på magstyrka och inverts på båda sidorna samt releases av olika slag från pole sit. Mina underarmar och axlar fick jobba mycket igår så de behöver vila.


Det finns alltid saker att göra.

Av vintervild - 16 maj 2011 08:15

Tiden går fort, redan måndag. Hade gärna sovit några timmar till trots att jag somnade tidigt igår. Katten orkade knappt masa sig ur sovrummet med mig och missen sussade sött på utesoffans dyna.


Gårdagen bjöd på god mat, trevligt sällskap och ett bad efter det. Klättrade lite på stången efter det, inget seriöst. Det ska det bli i eftermiddag, OP innan Stretch 3.

Jag behöver planera min träning lite, fundera på vad jag ska träna på så det blir bra och inte bara hjälpligt. Jag behöver struktur, som alltid.

Försöker fundera ut en koreografi men jag tror att jag tänker för mycket. Alldeles för många valmöjligheter. Enkelhet är bättre tror jag, men jag har aldrig gjort en koreografi förut. Jag får se hur det går, tror mest att det är mina egna krav som sätter stopp...


Det är grått ute idag, jag vinglar fram på alldeles för höga klackar och elefanterna leker i min mage. Det kunde vara bättre.

Av vintervild - 15 maj 2011 11:00

Något bättre dag idag, jag tror att regnet hjälper. Missen var ute en sväng i det och kom hem genomblöt. Det var inte populärt att bli avtorkad, men blir man blöt får man skylla sig själv :P


Har hunnit med lite morgonstretch, har modifierat programmet lite så att det är jobbigare. Längre tider, mer känsla. Ska komma ner i spagat o split snart!


Middag, typ, hos mamma o pappa klockan två. Fullt hus med syster o alla vovvar, bror, farmor. Och älsklingen lite motvilligt. Han tycker om det egentligen...


Får se hur jag känner, vill dansa men borde spara mina krafter. OP innan Stretch 3 imorrn och på tisdag OP med L. Mycket dans, kan aldrig få nog :) Tyvärr så orkar min kropp inte med så mycket som jag skulle vilja, bäst att ta det lugnt emellanåt.


Känner mig svamlig, ingen röd tråd i tankarna idag. Jag är trött och ofokuserad och längtar bort.

Av vintervild - 14 maj 2011 20:08

Pole dance, bättre än antidepp.


Pick me up


En stund iaf, nu har jag ramlat ner från molnen igen.

Av vintervild - 14 maj 2011 08:57

Jag tror att det kan bli en jobbig dag, vaknade med ångest och den har inte blivit bättre den tid jag har varit vaken. Snarare sämre...


Orkar inte tänka eller andas...

Av vintervild - 13 maj 2011 08:45

Både jag och katten, som sov sött bredvid min kudde, tyckte att klockan ringde alldeles för tidigt imorse. Hon brukar skutta upp på en gång annars men idag vaknade hon inte förrens jag satte mig upp.

Antar att livet är hårt även för en misse ibland...


I eftermiddag ska jag träffa H. Vi ska äta på Lao Wai, jag har bokat bord den här gången, och om vi hinner ska vi på Fotografiska innan. Hur som helst så kommer det inte att bli så sent, jag skulle kunna somna redan nu om jag lade huvuvdet på skrivbordet. Så bäst att låta bli.

Innan ska jag leta efter musikinstrumentsaffärer. Bästa pappa fyller 60 år iår och han ska få en trumpet. Han spelade när han var yngre men slutade eftersom han inte fick någon uppmuntran och han har nämnt att han gärna vill prova igen. Så jag har som uppdrag att hitta en från oss barn. En utmaning eftersom jag inte vet ngt alls om trumpeter...


Helg blir lugn med hemmaträning och middag hos mor och far. Ska börja fundera på kominationer och övergångar till en koreografi, har lite idéer. Måste bara kunna utföra dem åxo.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards