VinterVild

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Strävan

Av vintervild - 26 maj 2011 08:00

Torsdag igen. Det känns som att jag är fast i eviga torsdagar, jag antar att det är bättre än eviga måndagar.


Älsklingen är fortfarande sjuk, men bättre. Katterna lever, missen var så gosig imorse, idel kurr. Katten var trött, det tog en kvart innan hon masade sig ur sovrummet. Vi längtar alla till helg, men då kommer hon säkert att mjaua redan klockan fyra på morgonen.


Det var tomt på stretchen igår, men inte lika som i måndags. Skäll och beröm, mest skäll. Mina fötter gör som de vill och inte som de ska, min rygg samarbetar inte. Mina axlar ska vi inte prata om.

Men jag kom långt ner i straddle, även om det blev lite fel med fötternas samarbetsovilja. Lyckades inte med swims, dock. Jag har kunnat men inte igår.


Jag känner mig lite sliten och desillusionerad. Trött, inte bara fysiskt.


Jag antar att det är livet. Jag har iaf fina, rosa naglar.

 
 
zenia

zenia

26 maj 2011 08:32

Yes!! Söndagar är självklara :) Kl: 15:00?

http://www.zeniamelina.blogspot.com

 
zenia

zenia

26 maj 2011 17:20

Bra då ses vi på söndag :) Hur går det med din koreografi? :)

http://www.zeniamelina.blogspot.com

 
Lesly Valencia

Lesly Valencia

26 maj 2011 22:56

Alltså MINA axlar ska vi inte prata om, du gör jättebra ifrån dig. Sluta va så självkritisk hehe. Vad är swims?

Hur gick det på dagens träning då? Jag klarade extended butterfly och så klarade jag bytet från hero till superman utan att nudda golvet :O Men ska öva mycket mer på den.

Kramis

http://leslita.blogg.se

 
Vickan

Vickan

26 maj 2011 23:02

Låter jobbigt om man får skäll?

Enligt en bra coach jag vet så ska man berömma när man gör rätt, man ska känna det själv också ända in i själen. Man ska typ nästan klappa sig själv på axeln när man gör rätt. så man tar in den känslan.

Ofta funkar vi inte så, vi blir lite glada när vi gör rätt men koncentrerar oss mer på när vi gör fel, då överöser vi oss själva med skäll och hat och förnedring osv, över hur dåliga vi är..

Det är den känslan man kommer ihåg sen, inget positivt i kroppen och huvudet..

Jag försöker tänka positivt jämt och går det bra för mig blir jag en stund lite superglad och tycker att fan vad bäst jag är, för en liten stund är jag bäst i världen.. iaf för mig själv.. jag menar klart jag inte är det liksom ;D

Men jag uppfylls hela jag av det positiva, det är som en klapp av mig själv på min axel.

Nu svamlar jag, men jag tycker det blir negativt om ni får skäll?
Eller du menar inte så hårt kanske.. men jag föredrar att bli stöttad i min kamp mot nånting, för att klara nåt, inte bar negativt, då drar det ner hela mig och det som gick bra också.. det negativa tar över..

Iaf funkar jag så.. men ja, så är jag sån som nog helst vill klara mig själv också.. :)

http://www.poledanceprincess.blogspot.com

 
Ingen bild

Vickan

27 maj 2011 04:11

Menade absolut inget illa med det jag skrev förut, det vet du att jag inte gör.. jag bara tänkte att har man svårt att försöka tänka att man gör bra saker osv, så blir det svårt mentalt att ställa om sig också.. om man fokuserar mycket eller mest på det som inte går bra.. vi fungerar så :)

Men jag tycker iaf att du är duktig, Zenia är duktig med.

Jag ser ju upp till er, och jag vet att Nelle är duktig, och hård, men duktig, men förhoppningsvis kanske det inte går till som jag fick bild av att det gjorde.

 
Ingen bild

Vickan

27 maj 2011 13:07

Ja, jag vill inte att du tar det fel, du får förlåta, du vet att jag inte menar nåt illa

Men då är det ju okej, det var mer ordet skäll och att det du skrev lät rätt negativt, så jag tog det värre än vad det var kanske. Som jag också skrev till dig.

Jo, gör man fel måste man få veta det annars kan man ju skada sig också, sen tänkte jag om det är som en fotbollstränare typ som skriker "kom igen nu, sluta lata er och maska på, kom igen nu!" Det är ju mer peppande.

Men jag fick upp nån bild av att mycket var negativt, att hon "skällde" för typ att man har fötterna fel eller så, att hon blir less för att man inte kommer ihåg allt varje gång kanske.

Det går ju att påpeka "och så tänker vi på fötterna!" men det kanske är så hon jobbar.

Jag tänkte inte att hon stod och skrek, men man kan "trycka ner" på andra sätt. Så det blir en negativ känsla.

Men det är jättebra om hon berömmer mycket när det blir rätt, bara man verkligen då suger åt sig den känslan, man måste försöka, uppfyllas av känslan när man gör rätt.

Då kom kroppen ihåg bättre, den positiva känslan kopplad till hur man gjorde rätt.

Jag vet att ni båda skrivit lite att ni hade svårt att ta åt er lite när det går bra, att ni fokuserar mycket på det sämre, men den coachen jag pratade om var också sportcoach, man blir bättre och bättre att ta in känslan och det blir mer positivt.
Man låter inte det negativa ta över, om du förstår.

Låter som svammel, men man blir även bättre då själv att ta in allt, det är svårt att ändra sig bara sådär, det vet jag.

Men jag var rädd att fick man mycket klagomål på sig, om det var destruktivt (vilket jag förstått nu att det inte är) så var det inte bra.

Men då förstår jag mer nu när du förklarat.

Jag menade inte att klaga eller så, jag var bara lite orolig men det är okej R, jag förstår nu.
Det var bara av välmening.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards