VinterVild

Alla inlägg den 28 april 2011

Av vintervild - 28 april 2011 08:15

Torsdag. Soligt men kallt ute. Vaknade med en katt bredvid kudden igen, helt underbart. Hoppas att hon stannar där länge, det finns inget bättre sätt att vakna på.


Min mobil lever sitt egna liv. Den är ställd att ringa 05.30 men ringer inte förrens 05.35 Jag undrar vad som har flugit i den, kanske tycker den att jag ska sova mer. Det tycker iaf jag.


Det var kul att träffa K, hon börjar redan få en ordentlig mage. Och en ordentlig aptit. Hon har aldrig varit en storätare men nu åt hon mest hela tiden.

Bebben är beräknad till slutet av oktober. Ska bli kul med en bebis i kretsen, resten av min lilla väncirkel är singlar.


Sedan stretch 2. Gick ok. Mina ben är stela och mina höfter oregerliga. De åker än hit o än dit och i höftböjarstretchen måste jag fokusera mer på att hålla dem parallella än att sjunka djupare ner. Irriterande, men nödvändigt. Jag är smittad perfektionist. Darn you, Nelle!

Hon har dessutom börjat fota våra framgångar och lagt i en låst grupp på FB. För stretch 3 gör vi en backbend utan armar (låter mysko, jag vet. Ska visa bild) och på stretch 2 spagat med vänster (dåligt) ben fram. För att vi ska se vad vi gör fel och åxo våra framsteg. Jag har inte fått se min spagat än, tror inte att jag vill. Det man inte vet...


Träning i eftermiddag, längtar. Vila imorrn, träna lördag kanske? Måste bara akta revbenen nu när de äntligen är på gott humör.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards