VinterVild

Alla inlägg under mars 2011

Av vintervild - 25 mars 2011 08:00

Jag är mindre trött än förra fredagen, men kan inte påstå att jag är någon solstråle. Klockan ringde alldeles för tidigt, mötte älsklingen som varit på toaletten och han frågade förvånat vad jag gjorde uppe redan. "Klockan ringde" känns inte som det bästa av svar.

Men morgonstretchen är värt det.


Sista fredagen innan fredagen. Planer, tankar, smärre panik. Jag ser fram emot att vara incheckad och klar, den enda paniken kvar är den över att planet ska ramla ner och över att jag glömt något viktigt trots att jag dubbel- och trippelkollat allt.

Massage på stranden känns inte fel det heller.


Klass idag, stretch efteråt. Ska ge mina hamstrings och höftböjare en omgång. Golvet hånar mig, men jag ska övervinna det. I varma landet kanske det går bättre, solen mjukar upp och smärtan hjälper till att hålla mig vaken.

Det är ingen semester att vara på semester.

Av vintervild - 24 mars 2011 21:01

Film och bilder kommer imorgon. Tiden tog slut för fort och inget hinns med.


Förutom sömn.

Av vintervild - 24 mars 2011 11:25

Löjtantshjärta heter Bleeding Heart Flower på engelska.


Nu tycker jag om dem ännu mer.

Av vintervild - 24 mars 2011 07:30

Så. Torsdag. Vill hellre ha helg, tröttheten är deprimerande. Det kommer att bli en tidig, tidig kväll idag.


Men jag är på gott humör trots allt. Ångest på hanterbar nivå, sover natten igenom (minus ett antal toalettbesök) och har bara lite panik inför resan. Det kunde vara sämre...


OP med Z igår. Gick helt ok, även om jag var alldeles för hal om händerna. Glömde säga till att jag inte ville ha handkräm när jag fixade naglarna :P


Lyckades nästan med en aysha, fuskade bara lite med att lägga pannan mot stången för extra stöd. Men nästa gång så!

Klarade cross foot release, även om jag inte gick hela vägen ner med överkroppen. Har inte tillräckligt förtroende för mina magmuskler och vill inte riskera att inte komma upp igen. Det är inte ett trick som man kan slingra sig ur på ett enkelt sätt.

Gjorde många försök på marley men lyckades inte. Morr! Skyller på hala händer, måste ju ha ngn ursäkt :P

Gjorde nästan en extended butterfly, men vågade inte riktigt släppa ut benet hela vägen. Greppet med foten runt stången känns lite osäkert, måste få koll på hur den ska sitta.


Sedan lekte jag runt lite med olika saker, lite spinny o lite dans.

Stretchade efteråt, tvingade ner mig i en otroligt ful spagat med höger ben fram. Höfterna är åt skogen, men jag ville känna hur det kändes att nå marken. Jag har bildbevis, men det kommer inte upp här. Så fult var det...


Filmade det mesta, ska ordna bevis till ikväll.

Av vintervild - 23 mars 2011 08:00

Trött. Trött, trött, trött. Det är bara onsdag men jag vill väldigt gärna att det ska vara fredag.


På dagens agenda: studera kraftflöden, se vad el har hittat på, fixa naglar, OP med Z. Inget ovanligt med andra ord.


Planer för OP: Aysha, shooting star, spagat. Kanske kan fridansa till en hel låt, det var länge sedan jag försökte mig på något annat än bara trick på rad.

Hålla mig vaken är även det en bra idé.


Hittade söta pole dance-smycken, funderar på att slå till på det här halsbandet om det finns kvar när jag kommer hem från semestern:


  Gemini


Fick beröm av Nelle igår igen för mina framsteg inom stretch:


"Om du fortsätter i den här takten är du elitgymnast innan 2013. Srsly VinterVild, din utveckling är skrämmande snabb, inspirerande och hängiven. Loves ♥"


Blir stolt och generad och glad såklart över att mina ansträngningar syns. Hoppas bara att jag inte tappar en massa när jag är i solen och dyker och latar mig.

Av vintervild - 22 mars 2011 08:00

Jag undrar vad det är i luften på NPS. Kom dit med tiger och elefanter men efter att bara ha legat och tittat på den pågående klassen i några minuter så blev jag helt lugn.

Vad det än är så klagar jag inte.


Stretch gick bra, lyckades gå ner i brygga med ganska mycket kontroll. Mycket mer än tidigare så jag är nöjd. Kommer inte upp än, dock, men är på gång. Kanske på söndag? :)

Fick ny övning, ungefär en stående chest stand mot vägg. Obehaglig som få, men jag behöver få fram bröstet ordentligt. Premiär för den hemma ikväll.

Z ska göra riktig chest stand. Lite avis, vill åxo vara så vig, men samtidigt lättad över att jag slipper ett tag till.


Inte mycket händer. Resfebern har börjat sätta in, jag ska göra listor och kontrollera saker för tusende gången. Fixa kattvakt, fixa håret. Försöka inse att allt blir bra när jag väl är där.

Av vintervild - 21 mars 2011 17:00

Ångestdag idag. Det har inte lugnat ner sig sedan jag kom till jobbet, men jag har fått saker gjorda.

Misslyckats, pratat i telefon med en mindre trevlig herre som säkerligen tycker att jag är den virrigaste och slarvigaste av dem alla. Kanske har han rätt.


Jag vägde mig i morse för första gången på länge. Jag har gått upp fyra kilo från min idealvikt och känner mig som en heffaklump. Jag försöker intala mig att det mesta är muskler eftersom de har blivit större och jag har aldrig haft så framträdande magmuskler som nu, men det går inte så bra.

Min tiger har alldeles för skoj.


Snart stretch. Kanske kan klara en nedgång till brygga från stående idag?

Av vintervild - 21 mars 2011 12:00


  En ensam skata i ett myller av grenar

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards