VinterVild

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av vintervild - 15 mars 2011 16:30

Jag har snart överlevt dagen, fråga mig inte hur. Men ångesten har gått ner trots att jag hållit mig borta från tvångshandlingar och tankar.

Det går.


Jag har inte varit den produktivaste av arbetare dock, men o andra sidan har det inte funnits så extremt mycket att göra.


Ska med mamma på ljusparty ikväll hos hennes jobbarkompis. Titta i kataloger och sniffa på doftljus. Var med på ljusparty i höstas med, det är rätt så skoj. Synd bara att jag skulle kunna somna sittande.


Imorgon möte om Filippinernaresan på Fanta, torsdag blir OP med Z och massor med benstretch efteråt!

På fredag är det klass och bara två veckor tills vi åker. Det börjar kännas som att jag har glömt något.

Av vintervild - 15 mars 2011 10:00

Stretchen igår var kul och jobbig på alla de sätt. Vi fokuserade på rygg och övade på att gå ner i brygga från knä och stående.


Först lite uppvärmning med kobran, sedan swan dives vilket jag har lite svårt med för mina bröst är i vägen. Jag gissar på att chest stand kan bli lite problematisk med när jag väl kommer dit, men det får vi ta då.


Knästående brygga efter det, målet är att komma ner med huvudet på fötterna under kontrollerade former med stor böjning i höften. Det är låren som gör allt lyftande och det blir riktigt jobbig efter några gånger. Jag kommer inte ner med huvudet riktigt än, men jag hoppas att jag är där snart.


Sedan fick vi gå ner i brygga från stående till madrass en och en. De andra fick utsätta sig för olika sorters torty.. eh övningar! under tiden :) Cat stretch, chest stand mot vägg, bryggor på golver i olika konstellationer.

Jag jobbar på att få till en perfekt brygga, men är fortfarande för stel i axlarna.


Nedgång i brygga från stående gick ok, jag är fortfarande lite stel i bröstryggen och måste slappna av i magmusklerna men jag är på god väg.


Vi ska fokusera på rygg och brygga resterande gånger av kursen, så kanske kan jag gå ner när den är klar :)


Inga ben igår med andra ord, ska försöka klämma in ett stretchpass hemma i veckan, men det är lite fullt i min kalender just nu. Livet tar över.

Av vintervild - 15 mars 2011 07:45

Har återfall i mina tankar. Jobbet anföll igår med saker att göra o fixa o stressa och chefen försvann när jag behövde hjälp o kommer inte förrens imorgon o saker skulle skickas så det blev kaos.

Mina hjärna säger "Kolla! Räkna! Dubbelkolla! Räkna igen!" och trots att jag verkligen verkligen vill så får jag inte. Den vägen har jag vandrat och den leder inte till något bra.


Så jag sitter här med superångest och katastroftankar och försöker att överleva.


Dessutom så är altandörren trasig o jag får ingen hjälp från älsklingen att ordna. Jag blir trött på att ta itu med allt själv...


Går det att dränka sig själv i te?

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards