VinterVild

Alla inlägg under februari 2011

Av vintervild - 7 februari 2011 19:30

Veckans Fototriss-tema är tunna, och jag tänker självklart på soptunnor :)


 



 



 

Av vintervild - 7 februari 2011 11:00

Ångestattack.


Låt mig åtminstonde sluta darra.

Av vintervild - 7 februari 2011 10:15

Seg måndag, startsträckan är ovanligt lång även om jag har fått lite saker gjorda. Det känns lite som att helgen inte fanns utan att jag har varit här hela tiden.

Jag antar att det är livet.


Åt lunch hos mor och far igår med älsklingen, söta syster, farmor och brorsönerna. Fick skjuts av pappa in till studion sen för sista klassen på Nivå 2. Det var kul, men hårt som det ska vara. Inverts, helicopter, scorpio, lite koreografi. Nu är det 1,5 vecka till Nivå 3, det ska bli intressant att se vad den kan bjuda på.


Sedan stretch, fokus på rygg och att gå ner i brygga från stående. Mina stela axlar ställer till det som vanligt och jag har dessutom mystisk smärta runt bröstkorgen. Fick råd att gå till sjukgymnast så nu står jag på väntelista. 3 veckors beräknad väntetid, skoj skoj. Men orkar inte ringa runt och kolla fler ställen, förhoppningsvis så kan jag få komma tidigare. Vill vara säker på att inget är fel...


Idag blir det benstretch eftersom det inte blev något igår. Ingen dans o ingen yoga, känner av runt bröstkorgen och vill låta musklerna vila ett tag.


Annars så känns det som att livet går fort. Jag blir konstigt sorgsen emellanåt och vet inte varför samtidigt som jag är överglad då och då. Jag är inte riktigt som det borde, men finns inget att göra åt.

Ska träffa min psykatrier på måndag, prata lite och kolla recept o så. Låta henne veta att jag lever.

Av vintervild - 6 februari 2011 11:15

Börjar dagen dåligt med godis och kakor till frukost. Självföraktet sätter fart och maten kommer upp igen. Nästan allt och jag känner mig ännu mer självhatisk och föraktande.

Dålig dag.


Dessutom så har jag problem i de nedre regionerna, igen. Hatar det, måste till gynekologen igen och det är aldrig trevligt. Visserligen är min nya gynekolog snäll, men att ha en okänd karl rota runt där nere är inte min idé om en bra stund.


Lunch hos mor och far idag med brorsönerna och farmor. Älsklingen kommer med, söta syster med tror jag. Inte bror, det är därför brorsönerna är där.

Trevligt med lagad mat och sällskap, älsklingen är inte lika övertygad dock. Men han har inget val :P


Sista klassen på Nivå 2, kanske kan få till en full invert idag? Har visserligen ont i musklerna, men ska göra ett försök. Eller två. Och träna massor med mage så att den blir stark och användbar.


Söta katter på bild:


Söta missen sover som en stock, nästan...


 

Galenkatt trampar och trampar

Av vintervild - 5 februari 2011 19:15

Dansade och stretchade idag innan frukost, eller ja, lunch för mig. Jag hade redan ätit frukost men inte älsklingen.


Gick ok, men jag måste jobba på mina magmuskler. Rumpan vill inte lyfta från marken i mina förberedande shoulder mount-lyft. Dumma magmuskler. De kommer att få sig en omgång varje dag från och med nu!



Annars så blev det några spins, side climb och Star aka Cupid. Det tog några försök, eller ganska många, innan jag lyckades komma in i Star och jag lyckades inte hålla den så länge. Det blir nästa utmaning!



Sedan så tränade jag avancerade plankan med massor av kuddar under. Stöp i backen några gånger och trixade en del med fötterna, men jag lyckades komma in i den två gånger av migsjälv. Första gången ramlade jag ner efter att ha hållit den några sekunder, den andra kom jag upp igen, men det dröjer nog länge innan jag klarar att hålla den mer än några sekunder och vågar göra den högre upp. Vill inte ramla ner på huvudet.


Gjorde lite diverse andra saker med, lyckades komma upp i sittande från Iguana och hålla Bow and Arrow på stången och inte med händer eller armar i marken. Tyvärr så kom det inte på film för jag hade visst inte lyckats sätta på kameran. Klantjag.


Till sist blev det några försök på axelstående och axelrullning på marken, bra trick att kunna utföra mellan stångtricken. Gick sådär, det ser ju alltid enklare ut än det är...


Stretch på det. Älsklingen lärde sig att "Jag ska bara stretcha" inte innebär att jag kommer om fem minuter, utan snarare en halvtimme eller mer. Han fick vackert vänta, hehe.


Tänkte ta ett bad efter maten och sedan stretcha lite till efter det. Det är skönt när jag är varm och mjuk...


 

Beviset från i torsdags!

Av vintervild - 5 februari 2011 09:45

 

Missen längtar ut


Hade tänkt springa idag, men tappade lusten helt. Det är halt, snöigt och jag vill inte bryta några ben. Det blir dans, styrka och stretch istället.

Av vintervild - 4 februari 2011 19:30

Sitter och väntar på älsklingen, han skulle komma vid sju sa han. Tydligen inte innan sju :P


Jag har varit hemma ett slag, lagt in maten jag köpte på Goodstore, stoppat in skål i torrdräktshalsen och sovit över en timme. Det var underbart, men kort. Gick upp enbart för att älsklingen skulle komma, men tji fick jag.

De fyrbenta är hemma iaf, missen stirrar ut genom fönstret och katten längtar ut genom altandörren.

Jag såg Gråkatt idag, imorse och när jag kom hem. Hon satt och åt imorse, men blev rädd när missen, smidigheten själv, dunsade ner i golvet. Då försvann hon som ett skott.

Nu när jag kom hem satt hon och åt igen och jag fick kuttra lite med henne på avstånd, men när jag väl kommit in så hade hon försvunnit igen. Liten sötkatt...


Älsklingen ringde precis, han är hemma runt åtta o vi har ingen bil imorrn så det blir ingen dykning. Bäst att trösta mig med "House".

Av vintervild - 4 februari 2011 09:02

Det kommer att kräva ett under om jag ska hålla mig vaken hela dagen, måste dessutom förbi o hämta upp min torrdräkt inför dyket imorrn. Halsen måste töjas, det är lite svårt att andas i nuläget.


OP med Z igår var jättekul och gick väldigt bra! Lyckas fortfarande inte med full invert men både jag och Z tror att det sitter i huvudet. Jag har alla delar som behövs, men kan inte sätta ihop dem. Dumma huvud, sluta!

Däremot så klarade jag shoulder mount! Bara sådär! Vet inte vem som blev mest förvånad, jag eller Z. Jag tror jag :P

Inte världens vackraste shoulder mount och jag kommer precis så att jag får fötterna runt stången och inte snyggt och splitade ben som man ska men det är garanterat ett steg i rätt riktning. Z tog en bild med sin mobil eftersom jag självklart glömt kameran, visar så snart jag får den av henne :)


Annars så tränade jag lite snurrar och combos, sidklättring och tränade mer på avancerad planka. Ska träna den sista hemma med kuddar under så kanske jag vågar släppa den övre handen med.


Stretchen gick bättre idag med, fick lite hjälp och tips så jag känner att jag är på rätt väg. Sakta, väldigt sakta, men säkert.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards