VinterVild

Alla inlägg under februari 2011

Av vintervild - 18 februari 2011 11:45

Magsjuk. Yay.

Eller inte.

Började igår efter maten, mådde illa och sedan kom den upp igen. Mådde illa hela natten och är hemma från jobbet idag.

Har fått i mig lite rostat bröd, halvt avslagen cola och håller på med lite te just nu. Jag hoppas magen går med på det hela för jag vill verkligen gå på polekursen ikväll.


Jag håller tummarna.

Av vintervild - 17 februari 2011 08:15

Igår var jag övertygad om att det var torsdag, fick påminna mig många gånger om att det bara var onsdag. Deprimerande. Men imorgon är det fredag och Nivå 3 på dansen! Längtar, har inte dansat på snart två veckor. Abstinens.

Har fortfarande en liten sträckning i höger hamstring och känningar i musklerna runt revbenen. Har inte fått någon tid hos sjukgymnast än heller, irriterande. Vill bara vara hel!


Har börjat med ohälsosamma matvanor med och ohälsosamma vanor efteråt. Älsklingen vet ingenting, tror jag, och jag vill inte ens erkänna det men jag antar att jag måste. Att stoppa i mig massa onyttigt och sedan få upp det igen är inte bra, leder bara till hemskheter och nedåtgående spiraler. Jag måste ta tag i migsjälv innan det går för långt.


Men jag är bara så trött...


Katterna älskar den nya bokhyllan, den står som rumsavdelare i vardagsrummet så de kan klättra på den, i den och genom den. Jag är bara lite orolig för TV:n som står framför, igår så hade missen ner en lös högtalare som missade den med millimeter o när två galna katter racear vet man aldrig vad som kan hända.

Förväntar mig nästan att komma hem till två extremt oskyldiga katter och en vält TV.

"Det var kotten!"

Av vintervild - 16 februari 2011 10:30

De underbara blommorna som jag fick av älsklingen på Alla hjärtans dag:

 

Jag har en underbar älskling!

Av vintervild - 16 februari 2011 09:17

Sprang imorse igen, det gick bra och kändes bra. Ja, inte precis när jag rullade ur sängen, men sen så.

Gjorde kobra och magövningar efteråt, nu på jobbet har jag gjort mina pikdrag och insett att håret måste vara uppsatt! Jag trampar på det hela tiden annars, inte så skönt :P


Vet inte hur livet är annars, fortfarande kaos hemma och jag lider av grav dansabstinens. I övermorgon är det dags som tur är, och workshop på söndag och förhoppningsvis så blir rummet tömt i helgen med så att jag kan dansa loss nästa vecka. Om mina muskler inte börjar krångla igen förståss... Jag är trött på att vara skadad, gör allt för att ta hand om migsjälv på bästa tänkbara vis. Det går inte så bra...

Av vintervild - 15 februari 2011 12:26

Dagen släpar på framåt, ett steg i taget. Det är vackert men kallt ute och jag längtar hem, men där är det kaos så jag vet inte riktigt vart jag längtar.

Till lugn o ro vart det nu finns.


Inga planer för eftermiddagen mer än att städa undan och tvätta o kanske kunna gräva fram soffbordet igen. Jag har inte tålamod för kaos om det inte är jag som har orsakat den, jag kommer aldrig att klara att renovera ett hus.


Ny bok på gång, "Dark Places" av Gillian Flynn. Handlar om Libby som hörde sin mamma o två systrar bli brutalt mördade när hon var sju. De som överlevde var hon och hennes 15-åriga bror och han blev fälld för morden.

Den utspelar sig 24 år senare när Libby för första gången orkar ta itu med det som skedde.

Har kommit en tredjedel, den är riktigt bra, bättre än jag trodde. Mycket inlevelse. Tycker att jag kan få sitta i soffan hemma o läsa den istället.

Av vintervild - 15 februari 2011 09:15

Det snöar ute igen, stora fluffiga flingor. Vackert och härligt att vara inomhus.


Jag sitter och tittar på de vackra blommorna som jag fick av älsklingen igår, tog kort på dem idag så bild kommer i eftermiddag. Han är verkligen världens bästa!


Igår var stretch igen, nu har vi fått läxa. Två gånger om dagen ska vi göra kobran och pikdrag. Började dagen hemma med kobra, pikdrag blir snart här på jobbet. Och sedan innan sovdags ikväll. Känns bra, behöver lite struktur och läxoe i mitt liv :)

Resten gick bra med, fick göra swims igår, känns som att jag inte är riktigt är ännu men på god väg. Ett steg i taget.

Längtar tills på fredag o klassen, har fortfarande ont lite här och var så kan inte träna innan och dessutom så är rummet fullt med saker från ommöbleringen så jag får vackert vänta. Dumma kropp, börja fungera som du ska!

Shoppade lite danssaker igår med, nya benvärmare, två par trikåer med hål under foten (o ett par lyckades jag repa sönder på en gång med nageln, typiskt mig) och tvådelade balettskor. För att hålla fossingarna varma men ändå ha frihet för fötterna.

Får inviga dem på fredag.


Tihi, fick precis en chokladask av älsklingen, en lite försenad present men jag blir lika glad för det. Han är underbar min pojke.


Dags att jobba nu?

Av vintervild - 14 februari 2011 15:30

Jag fick blommor på jobbet från älsklingen, de levererades mitt under eftermiddagsfikat och jag blev jätteförvånad och glad!

Ska tydligen få en sak till i posten, men den har inte blivit hämtad för dagen ännu så den får jag nog imorrn. Men inget fel med det, mer överraskningar till mig :)


Dagen blev helt plötsligt väldigt bra.

Av vintervild - 14 februari 2011 11:15

Kom precis till jobbet, hade besök hos psykatrier inbokat imorse. Det gick bra, hon tycker att det gått bra för mig men att jag fortfarande är i en ganska labil fas. Vi ska fortsätta med antidepp åtminstonde ett halvår till och har ett nytt besök inbokat i maj.

Känns lagomt.


Hemma är det kaos, och inte ens organiserat kaos. Ommöblering i full gång, saker som ska bort står här och var och de nya sakerna är typ på plats och urplockade böcker och grejer överallt.

Kaos.

Älsklingen är lyrisk, som ett barn på julafton. Jag hänger på, hade inga problem med den tidigare inredningen men ser inget fel med den nya heller förutom att det bli mindre utrymme här och var. Men han kan få som han vill så skaffar jag min himmelsäng sedan o då kan han inte klaga :)


Iskallt ute, men jag tog mig ut på en runda imorse. Det var skönt, men kallt o jag planerar en till på onsdag. Idag är det Stretch 2, ny kursomgång och på fredag Nivå 3. Hoppas att ben, revben och annat är på min sida då.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards