VinterVild

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av vintervild - 24 februari 2011 15:30

Trots att jag sov mycket inatt så är jag trött, alldeles för trött. Kan bero på att jag suttit inne på kontoret hela dagen, måste börja gå på lunchpromenad igen.


Min psykolog ringde nyss, vi ändrade tiden för vårt möte från fredag till torsdag. Bara bättre för mig så slipper jag byta poleklass nästa vecka.

Det ska bli kul att träffa honom igen, har lite saker som jag kan ta upp om det behövs. Mina sömnproblem tex. Även om han inte magiskt kan ordna dem så är det skönt att kunna prata av mig lite. Älsklingen har tyvärr inte så stor förståelse för sådana saker.

Tur att han är bra på så många andra sätt.


Fredag och dans imorrn. Jag ser fram emot det även om jag är frustrerad över mina tillkortakommanden och förbannar min defekta kropp men det finns inget som jag kan göra åt saken förutom att det lugnt. O det är inte direkt det som jag vill göra.


Torsdag. Det känns fortfarande lyxigt att vara ledig efter alla år med ridning varannan vecka. Jag saknar det inte, inte heller sången om jag ska vara ärlig. Jag antar att jag var i stort behov av förändring.

Av vintervild - 24 februari 2011 08:30

Hade planer imorse, två planer men båda gick åt skogen.

Plan ett var att springa innan jobbet, men jag insåg att det var alldeles för kall o dessutom fanns ingen frukost.

Plan två var att åka till jobbet en timme tidigare, men det blev inte heller av. Lyckades iaf ta en tidigare buss än vanligt, lite kredd till mig.


Jag har börjat sova dåligt på morgnarna igen, inte bra. Drömmer ångestdrömmar och vaknar ofta med elefanter i magen. Jag tänker inte på jobbet, dock, vilket är tur men det är jobbigt att vakna så ofta. Imorse hade jag en gosig katt vid kudden och en mellan mig och älsklingen så det var inte så illa som tur var :)


Igår blev det lite dans, med emfas på lite. Har fortfarande träningsvärk ifrån söndagen och det började göra ont vid revbenen på den gång. Frustration! Satte stången på spinny o lekte lite iaf och sedan så stretchade jag det som stretchas kan. Mycket straddle och split, ingen hamstring och ytterst lite rygg.

Fick sjukgymnastbesöket flyttat till tisdag. Jag vet inte om jag vill att de ska hitta något eller inte, vad som är bäst.


Imorgon är det fem veckor kvar tills vi åker till Filippinerna. Yay och ångest. Börjar få den där "det kanske är bäst att stanna hemma"-ångesten som alltid kommer krypande när jag ska åka någonstans. Men jag vet att bara jag kommer dit så blir allt bra.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards