VinterVild

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av vintervild - 11 februari 2011 08:30

Det är snöstorm ute, alla bussar inställda. Jag lyckades dock ta mig till jobbet eftersom pendeln gick, konstigt nog. Även om jag var väldigt frestad att gå in och lägga mig igen istället...

Det är rätt tomt på jobbet, åtminstonde två som inte lyckas ta sig till jobbet och några som vi inte har hört något ifrån. Det kommer nog att bli en lugn dag idag, och sedan blir det intressant att se om jag kommer härifrån i eftermiddag.


Det är ändå ganska härligt att sitta här inne med en kopp te och titta ut på snön som yr över kanalen utanför. Synd att jag inte tog med mig kameran, det hade kunnat bli fina bilder men jag var lite trött imorse.


Katterna och jag konverserade imorse:


Missen: Jag vill ut!!!

Katten: Jag med! Släpp ut oss!

Jag: Det är snö, ni vill inte ut. Tro mig.

M+K: Jo, vi vill, lovar!

*öppnar altandörren, puttar ut två skeptiska kissar i snön och stänger*

30 sekunder senare

M+K: Vi vill in, det är äcklig snö här ute! Släpp in oss innan vi dör!!!

*öppnar dörren och blir nästan omkullsprungen av snöiga kissar*

*kissar ser förloämpade ut och tvättar sig en stund*


2 minuter senare

M+K: Vi vill ut, nu är säkert snön borta!


*suck*

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards