VinterVild

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av vintervild - 2 februari 2011 09:23

Blev väckt av en ylande missen imorse, han ville verkligen ut. Ignorerade, men det var lite svårt att sova. Han fick vackert vänta tills klockan ringde, då hade han faktiskt blivit tyst igen.

Inte för att jag förstår varför han prompt ville ut, han kom tillbaka inom en halvtimme o ville in igen. Knäppkatt.


Dansade igår, med fokus på dans. Gjorde inga trick utan tränade på att gå, röra på höfterna och andra saker som man kan göra mellan tricken. Inte så enkelt som man kan tro, jag har ingen vidare kontroll på mina höfter och är ganska stel. Inget mjuk och sexigt över det hela.

Stretchade lite lugnt efteråt och det gick inte alls bra. Höfterna knäppte, det gjorde ont här och var och i första spagaten så vred jag ut höfterna galet mycket och på andra försöket så kom jag inte långt ner alls. Frustration! Jag pressade visserligen inte med tanke på att det kändes på fel sätt här och var, men ändå.

Förstörde min kväll o stackars älsklingen fick höra på morranden tills det var sängdags, vilket visserligen inte var så långt senare.

Kände mig ful, fet, stel och värdelös.


Jag trodde att känslan skulle hålla i sig idag med, att jag skulle vakna med ett mörkt moln ovanför huvudet som jag brukar dagen efter ett nederlag. Men till min förvåning så känns det rätt så bra idag! Jag är taggad att göra bättre ifrån mig, det gör inte lika ont i mina sträckta muskler och när jag tränade mage imorse så knäppte inte höfterna alls.

Det är ett stort steg i personlig utveckling, en dålig dag kunde förstöra en hel vecka eller mer tidigare.


Kommer göra ungefär samma sak idag, lättare träning med fokus på rörelser, inga trick. På stretchen blir det ryggen som får sig en omgång, jag hoppas att älsklingen kan hjälpa mig med brygga och rygglyft. Han brukar göra det, gnällandes visserligen, men det bryr jag mig inte om ;)

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards