VinterVild

Alla inlägg den 31 januari 2011

Ont

Av vintervild - 31 januari 2011 15:45

Dagen börjar närma sig sitt slut, otroligt skönt. Jag har ont i kroppen, känner mig nästan febrig. Inte bli sjuk, det är inte kul!

Ingen träning ikväll, hem och ta det lugnt istället. Komma i säng tidigt, tänkte springa imorgon på morgonen och träna lite dans imorrn. Inget avancerat, mest övergångar och enklare tricks. Inget jobbigt för kroppen, den behöver vila.


Älsklingen jobbade sent igår, han kom hem långt efter att jag och katten gått och lagt oss. Missen var ute och kom inte hem förrens imorse, men han verkade hel och inte allt för deprimerad över att ha varit ute hela natten. Efter lite mat ville han ut igen, men det fick han inte. Någon måtta får det vara.


Jag måste se till att jag inte förlorar migsjälv igen, inte låta saker springa iväg utan att jag kan hantera dem. Jag tror att jag har lite för lätt för det och hamnar i en ond spiral även med roliga saker. Därför tar jag det lugnt med fler åtaganden än dansen och träningen även om jag skulle vilja. Jag måste orka med.


Tigern har varit ovanligt tyst på sistonde, undrar om han har blivit sjuk? Så länge han håller sig borta så är jag nöjd och njuter av lugnet.

Av vintervild - 31 januari 2011 10:00

Har ont i hela kroppen efter gårdagen, jag tror att min kropp behöver vila lite. Pole är hårt för muskler som aldrig jobbat förut.


Vi lärde oss Scorpio som jag redan tjuvtränat på själv, men det underlättade att se hur det skulle se ut och få de där små tipsen som underlättar det hela. Lyckades riktigt bra om jag får säga det själv. På båda sidorna, men det var väldigt mycket svårare på vänster. Har ingen vidare kontroll på mig där.

Lyckas fortfarande inte med full invert, men det är mina magmuskler som saknas. Måste jobbar på dem, och på att kuta ryggen. Det kommer inte naturligt för mig eftersom jag är så svankryggig, men ska jag lyckas så måste jag.


Vi provade på avancerade plankan med, den var jättesvår! Att hålla ner benen var ingen kakbit, jag sträckte en muskel lite när jag gjorde den. Sedan det där med att komma ur den... Inte enkelt, men det är bara att träna, träna, träna...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards