VinterVild

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av vintervild - 26 januari 2011 15:26

Sitter och föräter mig på frallor, kan helt enkelt inte sluta när jag väl har börjat. Kanske har kolhydratbrist? Har jag svårt att tro, visserligen, eftersom det mesta jag äter är kolhydrater.


Ska hem och dansa efter jobbet så jag känner mig inte så motiverad till att jobba. Z o jag hade planerat för OP imorrn men vi ska prova på akrobatik istället så jag jag tänkte ta ett ordentligare pass hemma. Inverts (som alltid), snurrar och några nya trick som jag har upptäckt på YouTube. Roligare än jobb så jag tappade farten.


Fick ett mail häromdagen om att jag var med i en tävling och dessutom finalist. Idag så ringde de och ställde lite frågor om ålder, hur jag hittade tävlingen (som jag inte ens insett var en tävling) och sånt. Senast på fredag får jag veta om jag vann, håller tummarna :)

Av vintervild - 26 januari 2011 09:00

Hade fullt upp igår, men inte på ett jobbigt sätt. Lärde mig att rita i 3D, inte så svårt utan mest kul.


Älsklingen kom hem sent igår med, men jag hann iaf träffa honom innan jag gick och lade mig. Det första han gjorde var att sätta sig framför datorn. Ibland känner jag att jag inte kommer först i hans prioriteringslista, men o andra sidan så är han inte alltid först i min heller.


Missen mår bättre och sämre. Bulan på benet har gått ner utan att spricka upp och gör inte ont alls längre, däremot så har han fått en ny fram på flanken som inte ser fin ut. Klippte rent och pillade bort lite skorpa igår men den hade inte gått upp i morse. Får se om den spricker eller om den åxo går ner av sig själv. Jag gissar på det första...

Han får inte gå ut nu och protesterade genom att kissa på kottens filt och lite på kotten. Tur att jag hade stängt till sovrummet annars så finns en risk att vår nya fina bäddmadrass hade fått en ny odör. Hoppas att älsklingen kommer igår att stänga dörren innan han går så missen inte får fler chanser att hämnas.


Idag tänkte jag träna snurrar och övergångar, känns lagom. Mina axlar känns stela som vanligt, men jag har börjat stretcha varje dag så jag hoppas att de fixar till sig snart.

Stretchade ben igår med, men är feg när det gäller spagaten hemma. Det gör ont i knät och i foten som ligger mot parketten o då blir jag en fegis :P Ska försöka mer idag!

Spliten går framåt faktiskt! Visserligen kommer en mindre elefant under mina ben när jag står i split, men den blir mindre och mindre. Snart är det nog bara en grand danois :)


Har nya fina kläder idag, från Amerikat. Det första jag upptäckte var ett hål så jag får lov att laga. orkar inte skicka tillbaka o hålla på nämligen, det kostar pengar och tar en evighet. Bättre att damma av symaskinen eller synålen och ordna.


Nu te. Massor med te.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards