VinterVild

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av vintervild - 20 januari 2011 10:30

Jag har svårt att komma igång idag, vet inte vilken ände jag ska börja i. Jag har både mycket och lite att göra, och jag är inte van vid arbetsbördan ännu.

Men det kommer.


Dessutom har jag lite prestationsångest eftersom det gick så bra igår. Typiskt mig.


Missen var ute hela natten inatt. Släppte ut honom när jag kom hem och han var försvunnen när det var dags för säng. Tittade i blomlådan när jag var uppe o kissade, alla tre gånger, men ingen missen. Imorse så kom han som ett skott när jag öppnade altandörren, undrar om han har suttit hos grannen igen och tryckt.

Han var lite sur över behandlingen, men förlät mig efter en stund.

Såret har läkt helt nu och jag hoppas att han kan hålla sig borta från slagsmål ett tag nu, han är tillräckligt ärrad som det är.


Katten sov vid min kudde hela natten och kurrade helt galet så fort jag råkade peta på henne. Tror att hon hade det lite tråkigt igår.


Inatt kommer älsklingen och jag ska städa lite hemma innan dess. Vara duktig och leka hemmafru, dessutom så behövs det.

Duscha, stretcha, titta på serier, somna om jag ska överleva morgondagen vilket kan bli rätt så svårt hur som helst.


Nu, överleva dagen tills det är dags att gå hem.

Av vintervild - 20 januari 2011 08:45

OP igår gick bra, men tyvärr så kunde Z inte komma. Strul på jobbet. Sådant som händer, men självklart kom tigern och morrade att det var mig det var fel på. Kände mig värdelös i några ögonblick men skakade av mig känslan så gott det gick och hade en trevlig stund för mig själv.

(Z: om du läser, ta inte åt dig. Min tiger lever sitt egna liv)


Lyckas fortfarande inte med full invert, sliter snart mitt hår! *grr* Kämpade o kämpade igår, men till slut så går det inte bara för att jag är så frustrerad.

Lyckades med cross ankle release några gånger iaf, och iguana. Vet fortfarande inte hur jag ska mig ur den på ett snyggt sätt bara, kraschlandning är inte så snyggt precis.

Även snurrar och styrka fick sig en omgång så jag var helt slut redan innan Stretch 1.

Som blev en humörhöjare :) Fick massor av beröm av Nelle för att jag utvecklats så snabbt, hon var väldigt imponerad. Vilket är jättekul att höra för jag är duktig på att se mina brister och inte mina framsteg. Svävade hem på små moln efteråt :)

Hon lovade att ta en titt på min invert om vi sprang på varandra i studion när jag inte var helt utmattad någon dag, hon trodde att det var någon detalj som felades. Jag hoppas det, är trött på att misslyckas.


Har anmält mig till Nivå 3 på fredagar som börjar 18/2. Funderade på att gå Nivå 2 en gång till, men känner att jag vill ha lite utmaning. Kan gå Nivå 3 igen om det behövs, men vill utvecklas lite. Det är ju trots allt bara den förbenade inverten som jag har problem med!

Stretch 2 även denna omgång, på måndagar den här gången så har jag hela helgerna lediga till älsklingens stora glädje.


Nu ska min kropp få välförtjänt dansvila i några dagar, jag har blåmärken överallt och ont i de flesta musklerna. Bara lite stretch ikväll, främst axlar och split hade jag tänkt.


Men det kommer att bli abstinens, säkerligen :)

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards