VinterVild

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av vintervild - 17 januari 2011 15:36

Tigern ryter och elefantern hoppar hage. Ångest med andra ord, den blir bara värre och värre.


Andas in och andas ut. Ett ögonblick i taget.


Jag läste om vargjakten, vilket jag försöker att låta bli. Jag tycker synd om de söta vargarna, förstår inte att de ska jagas. Lider med de som skjutits ihjäl. Det väcker tigern.


Tigern letar efter saker att väckas av och jag är så blödig när det gäller djur att det är tacksamt just nu. Han är lycklig, jag får svårt att andas.


Det är lång tid innan jag får gå, jag längtar bort från migsjälv. Går det att fly?

Av vintervild - 17 januari 2011 13:15

Hade fått mail imorse om relationshandlingar på mitt hus. Det där som jag vet kommer att ramla. Jag kan inte ta hand om det.

Sa det till min fd handledare. Han verkade inte förstå, men jag tror inte att han förstår min situation alls. Men jag slapp göra det.


Kanske borde jag göra det, konfrontera tigern och ta itu med saken. Men jag orkar inte, det går framåt på jobbet och jag vill inte bli påmind om onda saker. Det kommer nog att komma nya sådana snart, jag kan ägna mig åt dem.

Inte gamla.


Inte lika trött nu efter lunch, men många timmar kvar. Har yoga ikväll, går direkt från jobbet så det blir lite jobba över. Gottgöra för de kompade timmarna i fredags.

Av vintervild - 17 januari 2011 09:30

En karta till blåmärkena man får av pole och vad de kommer ifrån. Kanske ;)




Av vintervild - 17 januari 2011 09:00

Måndag igen. Trots all sömn i helgen så är jag helt slut och började veckan med att bryta mitt nyårslöfte o köpte en Red Bull. Bättre än att börja veckan sovandes vid skrivbordet...


Dansen igår var kul, som alltid, och jobbig såklart. Börjar få lite koll på full invert, även om jag inte är där ännu, och provade cross ankle release och misslyckades fatalt. Något att träna på. Har provat den hemma en gång, men var långt ner och slog huvudet i golvet :P

Vi fick lära oss två nya snurrar: rockstar spin och horse tror jag den andra hette.

Rockstar var svår, att få upp benet högt var inte det enklaste, men kul och ser svår ut.

Horse är som chair, men man ska galoppera med benen, sakta sakta. Svårare än man kan tro, man vill gärna fladdra iväg med benen i full fart.

Bara tre gånger kvar av Nivå 2 och den otåliga delen av mig tycker att vi inte har lärt oss så mycket medan den mer rationella förstår att utan styrka så går det inte att lära sig massa saker. Jag funderar på hur jag ska göra i nästa omgång, gå Nivå 2 en gång till eller hoppa till Nivå 3. Det beror på hur det går med min invert. Vill inte rusa in i något, jag har all tid i världen samtidigt som jag vill lära mig nya roliga saker.


Stretch gick bra med, även om jag fegar lite. Nelle tycker att jag är lite negativ, ger upp innan jag har provat o det stämmer nog. Jag är feg, rädd för smärtan och för att misslyckas. Men jag har kommit en lång väg, vågar prata under passen och gör mitt yttersta efter lite bannor.

Ska gå på drop-in på Stretch 1 på onsdag och OP innan dess, förhoppningsvis med Z. Roligare att vara två :)


Kommer att vara ensam i några dagar i veckan, älsklingen åker till utlandet imorrn och är tillbaka på torsdag. Kommer att sakna honom, men kan träna utan dåligt samvete :)


Missen har tratt igen, till sitt stora förtret. Men lyckas man få ett sår med klägg i så får man skylla sig själv. Som tur är så verkar det inte göra ont alls, jag får peta och tvätta och skölja ur med saltlösning utan att han skriker. Inte som med svansen med andra ord. Nu hoppas jag bara att det kan läka på egen hand så vi slipper åka till veterinären igen. Det är varken kul eller billigt...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards