VinterVild

Alla inlägg den 30 september 2010

Av vintervild - 30 september 2010 22:24

Ångest. Matångest. Hatar att ha matångest, jag vet att jag inte borde men jag får det ändå. Har inte ens räknat mina kalorier, men efter en "middag" på 100 g choklad och ungefär lika mycket chips så är antalet högt. Jag vet att det inte är farligt, att jag inte kommer att bli en elefant, men så fort jag äter för mycket så känns det som att jag sväller upp och blir fetare än en gödko.

Jag försökte få upp det igen, men det gick inte trots att jag är illamående så nu sitter jag här illamående med ångest över det jag har ätit, över att jag försökte få upp det och över att jag överhuvudtaget har ångest. Kan det bli mer fel?


Älsklingen är påväg hem iaf, han kommer runt midnatt och jag hoppas att jag sover då. Imorrn löpträning på morgonen, psykolog, vila, pole, krama sönder älskling i småbitar. Undrar var jag skulle vara utan honom?

Av vintervild - 30 september 2010 16:38

Dörren var låst och alla missar var hemma så allt var bra. Om jag bara kunde komma ihåg det med, det är det värsta att inte veta.


Lunch med H var trevligt, vi åt god pizza på Teverebageriet. Hon vanligt och jag veganvarianten. Mums! Dit ska jag dra älsklingen någon dag, det finns ju mat till honom med där eftersom han inte äter veganmat.

Sedan handlade vi lite i veganaffären och gick en sväng i Söderhallarna. Köpte present till älsklingen:


 

Hardcoregodis


JD är inte hans favvo, men asken var söt iaf. Den innehåller mjölk så han får den alldeles själv, jag köpte tillräckligt med onyttigheter till migsjälv   


Tog lite egobilder på mina nya kläder, blev lite mysko blänk men jag är lite Photoshophandikappad så jag lyckas inte redigera bort det. Får gå lite kurs hos älsklingen tror jag.


 

Nej, tröjan är inte fläckig


 

Uppdaterad hårfärg och snygga kläder bakifrån.


Håret blev fint, men det kommer som sagt att lugna ner sig och bli mindre rött om några dagar. Helt perfekt då med andra ord. Jag älskar kläderna med, de sitter bra (även om jag inte lyckas få fram det på bilderna) och är otroligt snygga. Ibland blir det bara rätt.


Ikväll/natt så kommer älsklingen hem igen, men inte riktigt än. Om en timme ska jag bege mig mot ridningen och sedan bara slappna av.

Av vintervild - 30 september 2010 10:02

Torsdag och snart helg för mig. Inte för att det innebär någon rast eller ro, jag vet inte när jag ska hinna slappna av med alla måsten. De flesta är mina egna, men jag kan inte riktigt leva utan att prestera. Vad är jag då?


Idag lunch o sällskap med H, sedan ridning i kväll. Det var länge sedan jag pallrade mig till stallet, men det är väll på tiden nu. Får se om jag minns hur man gör, kanske ramlar av pållen.

Imorrn psykologbesök, jobbigt jobbigt, intervallträning och start för poledance. Jag vill bli vigare och mer gracil och tänkte först på balett men hittade inga bra nybörjartider för vuxna på vettiga tider och dagar. Så jag kör på pole, jag hoppas att jag kommer att tycka om det och inte är dubbelt så gammal som de andra. Finns en viss risk, dock. Jag berättar mer imorrn. Jag har faktiskt inte sagt till älsklingen att jag ska börja på pole, det har liksom inte kommit upp. Får väll ta det med honom imorrn eller så.

Han lever förresten, och var lyrisk över landskapet där han är så kanske blir det dit vår semesterresa går.


Jag börjar bli lite rädd för mitt dåliga minne, jag minns absolut ingenting. När jag gick av tåget utanför jobbet idag så slog det mig att jag inte minns om jag kom ihåg att ta in katten från altanen innan jag gick. Lite panik, sedan började jag fundera om jag öht släppte ut katten i morse. Jag vet att missen är inne, han kom in innan jag gick, men jag minns inte hur han kom in för han låg inte i blomlådan utan kom skuttande? Kanske medan katten var ute? Men de låg båda i klätterställningen så de borde vara inne båda två...

Det är läskigt att inte minnas, jag minns inte heller om jag låste dörren men det brukar jag göra på rutin så den är förhoppningsvis låst. Det märker jag när jag kommer hem om inte annat...


Håret blev fint, btw. Det är väldigt rött nu, kommer att lugna ner sig om en vecka ungefär.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards