VinterVild

Alla inlägg den 6 september 2010

Av vintervild - 6 september 2010 22:08

Älsklingen är inte hemma från jobbet än, han verkar inte ha lärt sin läxa. Jag ska slå på honom när han kommer hem, och har han inte ätit ordentligt så får han riktigt med stryk! Jag må vara liten, men är stark när jag är arg.


Dagen har varit ok, jag har börjat med min läxa och det går sådär. Logga ångest en gång i timmen blir det inte, jag har hunnit med två gånger idag och ska innan jag går och sover. Det är svårt, jag får elefanter i hela magen bara jag tänker på det och tigern växer sig stor, stor. Det är enklare att bara ha ångesten och må dåligt av den än det är att försöka ta reda på vad den beror på.

En stor sak är ekonomi. Den har ju blivit sämre nu när jag går på sjukpenning och tyvärr så är en av sakerna som lugnar tigern shopping. Inte en bra kombination. Jag har bra med sparpengar, men får sån otrolig ångest när jag måste leva över mina tillgångar och ta därifrån. Inte för att det får mig att sluta vilja ha mer saker att mata tigern med. Den här månaden blir ett stor svart hål med ekonomin, jag måste ta mig ur det här innan jag förgör mig själv.


Den andra läxan har jag inte börjat med, vill ta den när jag har tid att sitta ner och tänka och inte är på jobbet. När det nu ska bli...


Foten mår bättre, inte bra än med på god väg. Den överlevde hela dagen och ett yoga-pass, ska linda om den innan sovdags. Min hals är det sämre med däremot, förkylningen som var på gång innan loppet är påväg tillbaka och halsen gör alldeles för ont. Får se om det blir jobb imorrn, det känns som att sången är inställt iaf.


Dags att mata katter och kottar, älsklingen borde komma hem om inte allt för lång tid. Det låter som en katt har hittat till kattmyntan igen.

Av vintervild - 6 september 2010 12:50

Har börjat med min läxa, det är jobbigt och svårt och inte kul på något sätt. Men jag hoppas att den är en väg åt rätt håll, kan inte tänka mig att det är för inget.


Älsklingen mår bättre idag, kommer han bara ihåg att äta som han ska och sova och inte jobba så mycket som han gjort senaste tiden så borde hans blodsocker vara på gott humör. Om han inte sköter sig så får han stryk av både mig och hans chef som faktiskt vill ha sina medarbetare levande.


Foten känns lite bättre idag, men fortfarande svullen. Den ska få stå ut med lite yoga ikväll vare sig den vill eller inte.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards