VinterVild

Alla inlägg den 5 september 2010

Av vintervild - 5 september 2010 22:34

Nu dagen snart slut, nya sängkläder sedan är det dags att sova. Den började mer dramatiskt än jag hade önskat, när jag varit vaken i ca 45 min så hörde jag ett konstigt flämtande, stönande ljud. Det visade sig vara älsklingen som fått problem med blodsockret, han halvstod i sängen och hyperventilerade och vägrade låta mig komma nära. Efter ca tio minuter så insåg jag att jag inte skulle klara det här själv och ringde efter ambulans. Först var älsklingen allt annat än sammarbetsvillig och slog omkring sig, men när vi fått i honom lite juice kunde de sätta nål och ge glukossprutor rakt in i blodet. Efter trekvart kunde de åka igen, och jag var tvungen att ringa pappa för att hinna till start.

Vi vet inte varför han blev konstig idag, antagligen konstiga mattider, sovtider och för mycket jobb den senaste tiden. Han hade inte ens lågt blodsocker, utan det var ganska normalt, men blev ändå bättre när det fick bli lite högre. Anledningen till att vi måste bädda om är att han kissade på sig, det har aldrig hänt förut. Det kommer att bli en ny bäddmadrass kan jag lova, tror inte den överlever att bli tvättad igen...


Loppet gick bra, jag var där i god tid tack vare pappa och stod i startfållan 50 min innan första start (jag startade i grupp 3). Träffade en gammal klasskompis, M, där med. Jag visste att hon skulle springa, men trodde inte att vi skulle hitta varandra. Vi pratade fram till start och sedan sprang vi ihop hela vägen, och det gav massor att ha någon att springa med. Jag lyckades trampa snett och ramla strax efter 1 km, men foten klarade sig ända tills jag kom hem då den svullnade upp. Nu är den lindad och ska få vila några dagar.

Jag kom i mål på 58,03 min och är extremt nöjd. M drog ifrån de sista hundra metrarna och kom i mål 13 sek innan mig, men då var jag helt slut och orkade inte spurta ikapp. Vi har bestämt att hitta fler lopp att springa ihop. Eftersom vi bor en bit ifrån varandra så får vi träna separat och sedan träffas och springa ihop. Tycker jag låter som en ypperlig idé.


 

Min välförtjänta medalj på kjolen som jag sprang i


Resten av dagen har älsklingen och jag slappat i soffa och tittat på film, lagom efter ett lopp. Älsklingen mår bättre och det var han som tvingade mig till loppet, jag hade stannat hemma om han hade bett mig.

Imorgon är det måndag och dags att börja med min läxa, jag har skjutit upp den hela tiden...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards