VinterVild

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Slagsmålskatt

Av vintervild - 4 september 2010 12:33

Älsklingen åkte till jobbet vid nio idag, han pussade på mig innan han gick. Kommer att sakna honom i helgen, men ska se till att hålla mig sysselsatt. Har just fördruckit mig på te och tittat på "The Virgin Suicides", tänkte baka lite bröd och nyttiga chokladbollar snart. Kanske ta ett varmt bad, det är otroligt kallt här inne och jag fryser så jag skakar (nope, jag har inte feber).

Älsklingen tyckte att jag skulle baka muffins och komma till hans jobb med dem, men så snäll är jag inte. Orkar nog inte ta mig utanför dörren idag, har ingen anledning till det heller, bättre att stanna inne och ladda inför morgondagen.


Missen har utegångsförbud för tillfället, inatt så kom han in med blodig nos efter att ha varit i handgemäng med en annan katt. Gissningsvis Svartkatt, det är ju hans område häromkring.


 

"Tycker du det här är illa så ska du se den andra katten"


Missen vill gärna ut och ge igen, men det får han icke. Missar som slåss får stanna inne. Just nu så ligger han och sover på klösställningen och tjurar och katten har gått och gömt sig någonstans.


Jag har fått nya "roliga" hemläxor av min psykolog. Under 1-2 dagar, helst mer, ska jag logga min ångest och mina grubblerier helst en gång i timmen, men minst 3 ggr/dag. Sen ska jag göra en ångesthierarki och lista de saker som ger mig ångest (praktiskt taget allt) och hur mycket ångest jag får av de olika sakerna. Låter kul, eller hur? Jag har inte börjat med något än, men jag har köpt mig en söt anteckningsbok att skriva ner allt i. Jag tycker om ordning och kontroll när det gäller tankar och känslor, vilket min psykolog gärna vill ändra på och skapa oordning och kaos. Vi får se hur bra det går, de två första läxorna består ju av enbart ordning och kontroll.

 
 
Vägra Vara Tjock

Vägra Vara Tjock

4 september 2010 14:26

Tack!

Jo, det blir så. Det blir ett tvång, trots att man inte vill och det är fruktansvärt. Men nu är det över och det är så jäkla skönt! :)

Hoppas det går bra med din läxa, sånt kan vara ruskigt jobbigt tycker jag. Mest för att man måste redovisa det för psykologen sen och nä, det blir bara fel.

http://www.vagravaratjock.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards