VinterVild

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av vintervild - 29 augusti 2010 20:28

Tillbaka efter en underbar helg i skärgården, men jag är glad att den är över för jag skulle inte orka en dag till. Det är intensivt med sällskapet, dykandet och allt som hör till.


Vi gjorde ett dyk i fredags på väg ut till ön där vi skulle bo; en liten träskuta som låg rätt grunt. Älsklingen och jag simmade runt tre varv innan vi tyckte att vi hade sett allt, precis lagom på en fredagskväll. Sedan åkte vi till ön som låg nära och fick våra stugor. Jag och älsklingen fick stugan för två eftersom vi var enda paret och den bara hade en dubbelsäng, de andra dela upp sig tre respektive fyra i de andra två.

Lite mat och prat innan jag gick och sov, älsklingen stannade uppe med några andra en stund och bastade lite, men det blev inte jättesent. Vi såg en alldeles för tam räv med, den var nog van vid att bli matad med rester av turister.

Upp i ganska lagom tid på lördagen för mer dyk, lite frukost sedan var det dags att bege sig. Vädret var fint, men lite gungigt så det var jobbigt att ytsimma. Men dyken var fina, ett innan lunch och ett efter. Vi lunchade i hamn i solen och jag gick på upptäcksfärd och såg en orm som solade sig på en klippa.

När vi kommit i land framåt eftermiddagen så cyklade jag och älsklingen och tittade på fyren på andra sidan ön, Sveriges äldsta ska det vara.


 

Landsort fyr


Den var fin, och vi hittade militärens gamla kanoner och skyttevärn med, de var roliga att titta på och leka med.

När vi kommit hem igen så sov vi middag ett slag, det var nästan det bästa på hela dagen.

Kaptenen på båten hade med sig sitt luftgevär så alla som ville fick prova att skjuta prick innan middagen. Jag träffade det närmsta målet, sedan gav jag upp. Men kul var det, gillar att skjuta!

Efter middagen var det bastu och några galningar hoppade i havet efteråt, älsklingen inräknad. Jag höll mig på land, ville inte utmana ödet. Vi bastade ganska länge, sedan satt vi drack och pratade en stund. Jag gick och lade mig tidigt, men älsklingen stannade några timmar till och ramlade till slut in och väckte mig och mumlade något om för mycket vin och underkläder och jag vet inte vad. Han var inte pigg imorse kan jag säga, och det var knappt det blev något dyk för hans frukost kom inte överrens med hans mage och sjögången.

Men vi kom ner på första vraket och det var underbart. Helt täckt i musslor och med propeller och motorhus intakta. Perfekt dyk, som även blev det sista för älsklingens mage ville inte mer. Jag var trött med så det gjorde inte så mycket.


Nu har vi varit hemma några timmar, matat katterna och avtrasslat kotten. Tvättar lite kottefilt och handdukar och har hängt dyksaker. Måste byta underlakan med, någon kisse hade spytt i sängen. Älsklingen vilar innan han måste jobba sen, jag ska hoppa i säng när han har vaknat och lakanet blivit bytt. Lång dag imorrn, ska lämna blodprov, jobba, springa och yoga. Tur att jag kan ta sovmorgon på tisdag, för då börjar sånglektionerna igen, yay!


Har uppdateringar om tigern och ångesten och det, men det får bli morgondagens saga. Ikväll vill jag inte tänka på det...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards