VinterVild

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av vintervild - 15 augusti 2010 16:23

Missen har kommit tillbaka! Han kom insvansandes runt elva och förstod inte alls vad all uppståndelse var om. Han visste ju vart han var hela tiden... Han luktade häst så jag tror jag vet vart han har varit, och troligtvis fångat en mus eller två för han var inte jättehungrig när han kom. Nu så har han utegångsförbud tills ikväll, nog med äventyr för ett tag tycker jag...


Springningen gick bra, kom runt milspåret på bara 14 sek över en timme. Det alla mördarbackar till trots, jag ser inte fram emot dem nästa gång... Om tre veckor är det den stora loppdagen, jag hoppas att det kommer att gå bra. Men det tror jag nog, om jag inte vrickar foten som söta syster lyckades med här om dagen   

Sen har jag städat idag med, plockat undan och dammsugit. Älsklingen får skura golv när han kommer hem sen, han är och jobbar nämligen. Vet inte när han kommer, dock, han hade en hel del att göra så det finns en risk att det blir rätt sent. Med två katter som luddar av sig och sprider kattsand omkring sig så var det en välbehövlig dammsugning, och livet känns lite lättare när det är rent runt omkring...

Snart ska jag vara huslig och baka muffins, vi har massor med rabarber så jag tänkte göra rabarbermuffins, kanske tillräckligt för att ta med till jobbet imorrn. Vi får se...


Jobbet ja... Jag har förträngt lite att jag ska till jobbet imorrn, men så fort tanken dyker upp blir jag alldeles matt i hela kroppen så jag skjuter bort den igen. Jag ska skjutsa söta syster till hamnen först, hon ska ut och åka båt med sitt jobb, så jag får bil dit. Jag vet inte vad jag ska göra imorrn, hur jag ska tänka eller om jag kommer in i mitt kontor nu efter den långa ledigheten. Jag lyckades ju inte göra så mycket veckan innan semestern, jag hoppas att det kommer att gå bättre nu.

Jag har läkarbesök i början av september, jag ska be om att jobba halvtid en månad eller två till, det jobbiga är att jag bara har sjukdagar fram till årsskiftet, sen får jag klara mig enbart på lön. Jag funderar på att prata med chefen om att gå ner lite i tid så jag kan få fredagar lediga, men jag vet inte hur mycket det kommer att inverka på min ekonomi. Och just nu så orkar jag inte tänka på det...


Det har varit en bra semester, och en bra sommar även om den inte är slut ännu. Sista helgen i augusti ska vi ut och dyka på vrak hela helgen, det kommer att bli ett bra avslut på en bra sommar, alla tigrar till trots. Vi ska bo på en ö, och har badtunna bokad till på lördagen, och jag har kollat så att det finns veganmat till för de måltider som ingår. Det kommer att bli en bra helg...

Av vintervild - 15 augusti 2010 09:16

Missen är försvunnen    Släppte ut honom som vanligt i förrgår kväll, hörde lite gruff med Svartkatt och sedan dess är han borta. Ett o ett halvt dygn nu, jag är jätteorolig. Igår kväll gick jag och älsklingen ut och ropade efter honom, men ingen respons. Var är du min söta misse? Mamma saknar dig...


Och så börjar jobbet imorrn, mer saker att ha panik för. Konstigt nog så känns det inte så illa som jag trodde att det skulle göra, men jag tror att det är för många otrevliga saker på en gång så min hjärna orkar inte med. Den gick på ännu mer semester helt enkelt.


Försöker se positivt på missens försvinnande, han är ju en utekatt o de klarar en hel del. Han har chip i nacken, men jag har inte hunnit skicka in ägarpapprena än så det är tomt om någon kollar. Ska skicka in dem idag, och hoppas på att han kommer hem snart...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards