VinterVild

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Mot verkligheten

Av vintervild - 8 augusti 2010 09:32

Idag ska vi åka hem från huset, och som sig bör är det dåligt väder för första gången på en vecka. Älsklingen sover och jag har haft mardrömmar om katter och andra underliga saker.


I fredags så åkte vi och hälsade på älsklingens släkt som bor en timme härifrån. Fick lite husesyn i det fina, nyrenoverade huset och fika. Sedan åkte vi till nästa släkting och fick mat (pizza utan ost, bättre än man kan tro), vin och gos med en gullig kattunge. Det var bara sonen hemma där, med flickvän, och de åkte efter några timmar. Men jag och älsklingen hade fått instruktioner om hur utomhusbubbelpoolen fungerade så det gick ingen nöd på oss. Efter lite bad och gos med en igelkott så stupade jag i säng kl tio. Vaknade i ett okänt sovrum några timmar senare och hittade inte ut alls, det var ganska skrämmande.


Igår var vi iväg och dök, klockan var ställd på sex på morgonen, men jag vaknade kl fem och gosade med kattungen ett tag. Det var underbart väder för dyk, stilla vatten och solsken, och vi såg tumlare på väg ut med båten till dykplatsen. De ville inte dyka med oss, dock...

Två dyk fick vi, underbara båda två men det andra var bäst. Ett vrakdyk med mycket natur att titta på; fiskar, krabbor, eremitkräftor, mal. Perfekt lördag med andra ord...

Sen skulle vi åka hem med dykbilen och då hände det här:


  Hur lyckas man?


Ingen kan säga riktigt hur det gick till, men vi rullade sakta, sakta över ett minigupp när det skedde. Det tog 3,5 h att fixa så vi kom hem mycket senare än planerat. Jag var inte pigg och glad då, men efter en dusch där vi lyckades tömma brunnen på vatten och en tupplur medans underbara älsklingen gjorde mat så kändes det bättre.


Idag känns det inte så bra, tigern kom tydligen med det dåliga vädret. Ångest, panik och allt det emellan känner jag just nu o jag försöker tänka på acceptans men det är inte enkelt. Jag vill kunna stänga av de här känslorna, ta bort dem och alla symptom, men det är nog omöjligt. Men jag vill...


  Kommer att sakna de mysiga middagarna på balkongen i solskenet med en flaska vin. Vi kommer nästa år igen, huset!

 
 
vägra vara tjock

vägra vara tjock

8 augusti 2010 14:59

Skönt att ha haft semester iaf, men man är alltid lika ångestfylld när det är dags att gå tillbaka till arbetet igen, även om iaf jag tycker det är väldigt roligt när jag väl är där :)

Och jag ställer samma fråga som du; hur lyckas man? :P

Hoppas helgen har varit bra :D

http://vagravaratjock.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards