VinterVild

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av vintervild - 26 maj 2010 16:08

Nu har jag äntligen fått komma hem och sätta mig en stund. Psykologen avklarad, vovvar promenerade, disk diskad (det mesta iaf), mat inhandlad och intagen. Katten är ute i solen i rymningssäker sele och jag får en stund för mig själv innan jag ska iväg och träna.


Det blev sista besöket hos psykologen idag. Jag tycker att ångestgruppen ger väldigt mycket, och min psykolog ska sluta med längre patientkontakter i sommar så jag skulle ha fått sluta se honom hur som helst. Nu kan jag känna efter de närmsta veckorna och se om jag känner att jag behöver mer kontakt, då kan jag be om det. Troligtvis blir det en terapeut eller kurator då, men vi får se hur jag känner. Jag är ingen pratsam männniska och jag har svårt att prata med en främling om mina problem, men om jag känner att det behövs så är jag redo att prova. När jag började hos psykologen så hade jag inget val, jag mådde så dåligt att inte prata inte var ett val.


Dagen är ok, men nu när jag sitter ner och låter alla tankar och känslor komma för första gången så kom även elefanterna och tigern fram. Jag behöver bara lugna ner mig och landa för dagen och förhoppningsvis så lugnar de ner sig. Annars så har jag träningen att se fram emot, halsen har som tur är lugnat ner sig.

Av vintervild - 26 maj 2010 09:43

Idag är en jobbig dag, vilket märks extra väl eftersom igår var en väldigt trevlig dag. Jag har sovit alldeles för lite och drömt extra många mardrömmar inatt. Jag drömmer mardrömmar varje natt och har gjort det i månader nu, men vänjer mig aldrig. Runt fyra började jag vakna hela tiden, och katten ville inte sova bredvid min kudde så jag kunde inte få tröst där. Ville inte alls gå upp är det var dags, sängen kändes så trygg och resten av världen väldigt ond.

Jag har även en klump i halsen som gör ont, jag hoppas att jag inte håller på att bli sjuk eller något annat otrevligt. Lättretlig är jag med...


Jag får försöka fokusera på de trevliga sakerna idag, vilket är lättare sagt än gjort. Efter lunch ska jag till min psykolog och sedan ska jag ta ut föräldrarnas vovvar. Kitty har fått komma hem nu, med medicin så ska hon tydligen bli helt bra igen.

Sen behöver det diskas, jag har varken hunnit eller orkar göra det de senaste dagarna. Det är otroligt vad disk det kan bli efter bara två personer, jag tror att den förökar sig i diskhon. Det är min uppgift att diska eftersom älskligen lagar mat, diska är roligare än matlagning men det blir inte lättare för det.


Sen är det träning igen om inte halsen sätter stopp för det. Behöver lite träning idag känner jag, det är en sådan dag idag. Igår var träningsfri eftersom jag har sånglektion, träning det med visserligen, men inte riktigt samma sak.


Elefanterna är ganska stilla idag, det är tigern som ryter åt mig hela tiden. Jag hoppas att det lugnar ner sig snart, jag börjar bli trött att lyssna på den.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards