VinterVild

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av vintervild - 25 maj 2010 11:27

Åter på jobbet, eftermiddagspasset idag. Men först ska jag vara lite social och äta lunch med några kollegor. Jag är en lunchlådemänniska, av snålhet och för att jag är vegetarian och det vegetariska utbudet på lunchrestaurangerna är inte alltid det bästa. Bättre att ta något hemifrån som jag vet är gott, älsklingen lagar alltid så god mat till mig.


Träningen gick bra igår, men efter 40 min löpning fick min mage nog så jag fick lov att gå de sista minutrarna. Jag brukar ställa in ett program på 45 min så att jag får olika lutning och utmaning varje gång, annars så skulle det vara olidligt tråkigt att springa. Jag glömde kolla hur lång tid det tog att springa fem km, men när jag var klar hade jag kommit 6,7 km så håller jag god fart så borde jag lyckas komma runt på 35 min ungefär. Vi får se, en vecka kvar o jag borde inte köra så mycket mer löpning innan dess. Men träning blir det iaf, annars så skulle jag krevera.


Idag är löning med, eller lön och sjukersättning för mig då. Eftersom jag tjänade ganska mycket mer än maxbeloppet så får jag ut en hel del mindre än när jag jobbade heltid, mer nu än när jag var fullt sjukskriven vilket är en liten morot såklart. Går jag upp till 50% får jag ut ännu mer, men pengar är inte allt. Speciellt inte om jag får betala med min hälsa. Som tur är så jobbar älsklingen heltid med, och vi är inga storspenderare så ekonomin är inget jätteproblem, även om man alltid vill ha mer.


Än så länge så känns dagen bra, jag har inte hunnit göra så mycket mer än att vakna, göra mig ordning och ta mig till jobbet. Vi får ser hur det går när jag verkligen sätter mig ned och försöker få saker gjorda, då kan det gå lite hur som helst. Min handledare är här idag iaf, alltid en bra sak.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards